Влаковият инцидент край Карнобат няма общо с този на Калояновец

Влакът е насочен по погрешен път, но грешката веднага е пресечена, казва инж. Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в НКЖИ

Влаковият инцидент край Карнобат няма общо с този на Калояновец
400 ~ 2 мин. четене

Г-н Минчев, в някои медии вчера се заговори за инцидент при гара Карнобат като този в Калояновец. Бихте ли обяснили какво се случи вчера при гара Карнобат?

Вчера в гара Карнобат имаше създадена ситуация, която не е свързана с безопасността. Подобни препратки към Калояновец целят дискредитиране на НКЖИ и не са коректни.

В 03.22 ч., вчера, на гара Карнобат, влакът от Пловдив за Варна е насочен неправилно към път 2 вместо към път 1 с редовен първи изходен сигнал от дежурният ръководител-движение, допусната е човешка грешка. Осигурителната техника на гарата обаче е точно за такива случаи, тя работи, за да се следва безопасният маршрут на влака. В конкретния случай го води към втория изходен червен светофор. Също така, ръководителят-движение веднага подава сигнал за грешката си на началник-влака по служебния  мобилен телефон.  Влакът спира, действията на техниката го предпазват и в 04.08 ч. е върнат в гарата.

В 04.20 ч. вече е съставен  акт за събитието между екипите на БДЖ  и НКЖИ. Както може да се проследи, времето за съставяне на акта е 12 мин., а не както се тиражира, че сме отказали протокол, че сме бавили влака. Има си нормативни правила, спазваме ги, както и в конкретния случай! Извършена е и проба на спирачките и влакът заминава на 04.36 ч. Службите по безопасност на двете предприятия и Транспортна полиция са уведомени незабавно, документирано е от телеграмата в 05.05 ч.

Доколко тази ситуация е застрашавала безопасността и адекватни ли са препратките към Калояновец?

Възникналата ситуация при гара Карнобат вчера не е свързана с безопасността на движението и няма нищо общо с инцидента при Калояновец! Гаровата осигурителна техника е работила правилно и е гарантирала безопасността на влака.

Всяко интерпретиране на фактите цели напрежение в отношенията между БДЖ и НКЖИ, както и създаване на психоза сред пътниците. Имам готовност да предоставя документацията на всеки, който иска да се увери в твърденията ми.

А защо все още се коментира, че техниката при инцидента в Калояновец не е била в изправност?

Има разследващи органи, комисия, която извърши проби и излезе отговорно с протоколи, че техниката е била в изправност. Защо се тиражира тази непотвърдена от никого теория, за мен е неразбираемо.

Какъв  би бил най-лошият вариант в тази ситуация?

Няма лош вариант, тъй като, както обясних вече, въпреки човешката грешка – осъзната и поправена по най-бързия начин, осигурителната техника на гарата е изпратила влака към втория изходен червен светофор и той е спрял превантивно. В случая е нарушен графикът на движение на влаковете, а не безопасността на движението му.

Какви мерки ще предприемете в случая?

Назначена е комисия, която разследва ситуацията. От моя страна - дежурният-ръководител движение ще бъде дисциплинарно наказан.

Коментари: 0