Alibaba влага $15 млрд. в лаборатории за хай-тек разработки
Компанията иска да се намеси в голямата технологична битка и да се опълчи на Силициевата долина
~ 2 мин.
Alibaba планира да налее 15 млрд. долара в глобална мрежа от изследователски лаборатории с идеята да се опълчи на доминацията на Силициевата долина по отношение на бъдещите технологии. Компанията заяви в сряда, че инвестицията ще бъде насочена за създаването на научно-развойна среда през следващите три години в Китай, САЩ, Русия, Израел и Сингапур, съобщава CNN Money.
Идеята на Alibaba е да се концентрира върху квантови технологии, свързани устройства от Интернет на нещата (IoT), финтех и взаимодействие между хора и машини.
Според анализаторите компании като нея трябва да внедряват иновации по-бързо отвсякога, така че да се справят с новите условия. "Много е важно за Alibaba да продължи да създава нови технологии", отбелязва Кити Фок, анализатор от изследователската компания IDC в Пекин. Тя обръща внимание, че американските технологични компании са били лидери в миналото, а сега следва китайските да увеличат инвестициите си.
Данните сочат, че само през миналата година Amazon, най-големият конкурент на Alibaba в електронната търговия, е инвестирал над 16 млрд. долара в технологични изследвания и разработки.
„Сега търсим талантливи изследователи, които да се присъединят към нас в създаването на нови и революционни технологии“, коментира главният технологичен директор на Alibaba Джеф Джан. От информацията става ясно, че китайският гигант планира да наеми 100 научни работници в новите си лаборатории.
Подобно на много технологични лидери, и основателят на Alibaba Джак Ма е футурист. Според него например роботите в крайна сметка ще заменят някои от мениджърите, а изкуственият интелект ще промени света из основи.
Педвид широката гама от бизнеси на Alibaba всъщност не е изненада, че компанията е решила да инвестира в свръхмодерни технологии. Както Amazon, така и Alibaba разраства дейността си отвъд електронното пазаруване – става дума за онлайн разплащателни платформи, облачни услуги и дори хранителни магазини. Компанията също така е заложила и на стартиращи фирми като тази за споделено пътуване Didi Chuxing.