Американска компания представя пътнически самолет с хибриден двигател
Той ще се движи по-бавно от сегашните самолети, но ще бъде доста по-икономичен

~ 2 мин.
Компания от Сиатъл, подкрепена от "Боинг" и авиокомпанията "Джетблу еъруейз" (JetBlue Airways), ще представи до 2022 г. малък пътнически самолет с хибриден двигател. Това е първият от серия модели, планирани от Zunum Aero.
Самолетът с максимално тегло при излитане 5500 кг. ще се зарежда за полет само с около 400 л. гориво, а оперативните му разходи ще са 250 долара на час, пише в официалната страница на компанията.
Скоростта на полета ще бъде около 550 км/ч на височина 7600 м, което е по-бавно и по-ниско от сега използваните самолети.
Целта е полетът да се извършва с електрическите двигатели, а резервният с традиционно гориво да ги захранва с електричество, когато акумулаторите се изтощят. Засега инженерите смятат, че такъв самолет може да лети на батерии около 160 км.
Според "Ройтерс", плановете и сроковете, за които говорят от Zunum, показват как компаниите се надпреварват първи да предложат малки електрически самолети, основани на бързо развиващи се технологии за съхраняване на енергия в акумулатори и системи за изкуствен интелект, настроени да избягват препятствия по пътя и в небето.
Zunum не е първата компания, получила разрешение за електрически или хибриден самолет от регулаторите. Желанието й е по-скоро да запълни ниша на пазара за регионални полети, където частните самолети и комерсиалните полети на търговските авиокомпании са твърде скъпи, за да могат да си ги позволят повечето хора.
Хибридният самолет ще може да се възползва от хиляди малки летища около големите градове, защото има възможност да излита от къси писти. Така ще се избегне и въздушният трафик.
От Zunum планират освен да намалят цената на билета, да свият до два пъти и времето за пътуване като избягват натоварените големи летища. Статистиката показва, че около 96% от всички пътувания по въздуха в САЩ се извършват от около 1% от летищата - така големите са претоварени от трафик, а малките почти не се използват.
От компанията съобщават, че на борда ще може да се возят до 12 пътници. Той ще се захранва от два електрически и един двигател с гориво, като това драстично ще намали разходите за пътувания до 1600 км.
Самолетът с максимално тегло при излитане 5500 кг. ще се зарежда за полет само с около 400 л. гориво, а оперативните му разходи ще са 250 долара на час, пише в официалната страница на компанията.
Скоростта на полета ще бъде около 550 км/ч на височина 7600 м, което е по-бавно и по-ниско от сега използваните самолети.
Целта е полетът да се извършва с електрическите двигатели, а резервният с традиционно гориво да ги захранва с електричество, когато акумулаторите се изтощят. Засега инженерите смятат, че такъв самолет може да лети на батерии около 160 км.
Според "Ройтерс", плановете и сроковете, за които говорят от Zunum, показват как компаниите се надпреварват първи да предложат малки електрически самолети, основани на бързо развиващи се технологии за съхраняване на енергия в акумулатори и системи за изкуствен интелект, настроени да избягват препятствия по пътя и в небето.
От Zunum отбелязват, че самолетът им ще може да бъде и безпилотен. Преди около седмица "Боинг" обяви, че планира да придобие компания, специализирана в електрически и автономни полети, за да помогне на собствените си инженери да разработят подобен самолет.
Zunum не е първата компания, получила разрешение за електрически или хибриден самолет от регулаторите. Желанието й е по-скоро да запълни ниша на пазара за регионални полети, където частните самолети и комерсиалните полети на търговските авиокомпании са твърде скъпи, за да могат да си ги позволят повечето хора.
Хибридният самолет ще може да се възползва от хиляди малки летища около големите градове, защото има възможност да излита от къси писти. Така ще се избегне и въздушният трафик.
От Zunum планират освен да намалят цената на билета, да свият до два пъти и времето за пътуване като избягват натоварените големи летища. Статистиката показва, че около 96% от всички пътувания по въздуха в САЩ се извършват от около 1% от летищата - така големите са претоварени от трафик, а малките почти не се използват.