Амстердамската одисея на Eurostar стартира, но безшумно
Поради влошаващата се здравна криза обаче влакът се движеше почти празен между Амстердам и Лондон

© ECONOMIC.BG / Eurostar
Железопътният оператор Eurostar изпълни първата си директна услуга между Амстердам и Лондон в понеделник (26 октомври), почти година по-късно от първоначално планираното. Поради влошаващата се здравна криза обаче влакът се движеше почти празен между двете столици, пише Euractive.
В понеделник сутринта първият влак под новия режим напусна централната гара на Амстердам. Предишните пътувания между двата града задължаваха пътниците да сменят влаковете в Брюксел, за да преминат през паспортни проверки.
Но сега има граничен контрол в Амстердам и Ротердам, двете холандски спирки по маршрута на Eurostar, което означава, че пътуващите с влакове могат да се качат в холандската столица и да пристигнат в Лондон след четири часа.
Влаковете се движат от Лондон до Амстердам от 2018 г., но изключително важен договор между Великобритания, Франция и Белгия добави Холандия към подписалите го страни през юли тази година.
Когато влаковете за пръв път започнаха да се движат, добавяйки четвърта държава към мрежата на високоскоростните влакови компании, политиците бяха готови и чакаха на лондонския железопътен терминал „Сейнт Панкрас“ заедно с медиите да посрещнат шумно първите пристигащи. Този път нямаше такива тържества.
Eurostar отвори резервациите за новата услуга през септември, но поради ограничения, свързани с пандемията, първият влак беше до голяма степен празен, тъй като се препоръчва само основно пътуване между континентална Европа и Великобритания.
Влаковите услуги обикновено се борят с намаляването на броя на пътниците, причинено от пандемията, и Eurostar трябваше да намали графика си, за да отрази спада на търсенето.
Това обаче не е спряло плановете за сливане с френско-белгийския си колега Thalys през следващата година. Новата компания ще се казва Greenspeed и има за цел да кара още повече пътници от полети на къси разстояния.
Мащабът на извънредната ситуация в климата и нуждата от екологична мобилност изисква още по-амбициозен отговор от нас“, обясни през септември президентът на SNCF Гийом Пепи, чиято компания има дял и в двете фирми.
„Събирайки обединените силни страни на тези два оператора, ние въвеждаме нова ера на високоскоростните железопътни линии в Европа“, добави той.
Greenspeed ще обедини Eurostar и Thalys в споделена мрежа и ще създаде споделени програми за лоялност, както и интегрирани билети. В крайна сметка целта е да се добавят нови маршрути и може би най-накрая да се постигне така очакваната пряка връзка между Великобритания и Германия.