АПИ се оправда за нагънатата „Тракия“ с предишните управляващи
Управляващите обещаха максимално бърз ремонт, но не за сметка на качеството

© ECONOMIC.BG / Facebook/Бойко Борисов
Снимката е от инспекцията на Борисов преди дни
Проблемът на автомагистрала „Тракия“ при Чирпан се е появил още с нейното построяване, защото не е взето предвид, че районът е в много влажен. Това стана ясно от думите на председателя на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Георги Терзийски по повод ремонта 16.5 км от вълнистия участък от магистралата между връзката с АМ „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“.
„Участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. (в мандата на тройната коалиция - бел. ред.) Открит е през 2008 г. от министър-председателя тогава Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти. Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт“, коментира Терзийски пред bTV.
Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, каза още той.
Очаква се ремонтните дейности в тази част на магистралата да приключат в края на месец март. След което реконструкцията на магистралата продължава с другите 23 км след Чирпан – на изток до пътния възел за Стара Загора.
За същото настоя преди дни и министър-председателя Бойко Борисов, който типично в негов стил, отиде на инспекция да провери докъде са стигнали ремонтните дейности. Тогава той заръча на строителите да „изпипат участъка“, за да може не след няколко години хората да кажат „това го направи Борисов“.
Въпросният участък и неговия ремонт се коментира от години, тъй като в продължение на повече от две години преминаващите през автомагистрала „Тракия“ трябваше да карат 52 км между Чирпан и Стара Загора с 90 км/ч заради лошата настилка. От АПИ многократно отлагаха ремонта заради липса на средства. Когато най-накрая той започна обаче, цената му не спираше да се покачва и в момента въпросните 16.5 км. се ремонтират за 70 млн. лв. в двeтe пocoĸи (2.1 млн. лв. нa ĸилoмeтъp. И тoвa пpи пoлoжeниe, чe зa цeлия нaгънaт yчacтъĸ oт 52 ĸм, нo в eднa пocoĸa, бeшe oбявeнa цeнa oт 90 млн. лв. (1.7 млн. лв. нa ĸилoмeтъp).