Apple може да удари автоиндустрията и да нарани много Ford и Tesla
Навлизането на компанията в автомобилната индустрия може да пренареди пазара
Morgan Stanley:

© ECONOMIC.BG / Apple
Apple ще навлезе в пространството на споделения автономен електрически транспорт и когато този ден дойде, последствията за автомобилната индустрия ще бъдат „значителни“. Така анализаторите от Morgan Stanley коментираха излязлата информация в Bloomberg, че производителят на iPhone ускорява плановете си по проекта Titan.
В статия от миналата седмица изданието се позова на свои източници, според които компанията се кани да пусне самоуправляващо се електрическо превозно средство по-рано от очакваното – до 2025 г. В продължение на темата от Morgan Stanley излязоха с бележка за инвеститорите, в която подробно описват как Apple Car може да повлияе на самата корпорация, но и на автомобилната индустрия като цяло.
Както и Economic.bg писа, в идеалния случай Apple Car няма да има волан и педали, а ще е напълно автономна. Все пак не е ясно дали компанията ще се вмести с този план в графика до 2025 г. При подобен сценарий анализаторите на Morgan Stanley изтъкват, че
това трябва да е споделена услуга, а не собствена кола“.
В своя доклад те обясняват, че успехът на Tesla в индустрията вероятно е ускорил конкуренцията в електронната мобилност и автономия, в това число и амбицията на самата Apple.
Навлизането на Apple на глобалния пазар на мобилност, на стойност 10 трилиона долара, може да бъде „много негативно“ за производители на автомобили като Ford Motor Co. и Tesla Inc.“, коментира анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас.
Той фокусира вниманието върху това, че ако колите могат да се управляват сами, хората биха могли да използват времето, в което иначе биха били зад волана – в използване на своите iPhone-и.
Навлизането на Apple в която и да е индустрия обикновено дава тласък на разширяването на новите технологии. Независимо дали става дума за смартфони, таблети или смартчасовници, пускането на продукти на компанията почти винаги води до нарастване на съответния пазар. А Apple грабва значителен дял от него.
В Morgan Stanley изчисляват, че продажбите на превозни средства с пълна автономия ще достигнат 100 000 единици до 2025 г., но по-голямата част от тези доставки ще бъдат извън Съединените щати поради регулаторни проблеми. Прогнозата им е, че изминатото разстояние в глобален мащаб ще се увеличи до 15 трлн. мили до 2030 г. (в сравнение с 12 трлн. мили днес), 20 трлн. мили до 2040 г. и 29 трлн. мили до 2050 г.
Междувременно се отбелязва, че хората (шофьор + пътник) прекарват повече от 600 милиарда часа в автомобили всяка година, „което се равнява на 68 милиона човешки часа в автомобили годишно.“