Apple работи по секретен AR/VR проект
Компанията комбинира добавена и виртуална реалност в мощен шлем

Снимка: Pexels
756
~ 2 мин. четене
Тим Кук, изпълнителният директор на Apple, преди време отбеляза, че добавената реалност (АR) е технология, която е потенциално толкова важна, колкото и iPhone. Виртуалната реалност (VR) явно също попада в големите планове на компанията. Според последни сведения гигантът работи по шлем, който поддържа както добавена, така и виртуална реалност. Това е казал човек, запознат с плановете на компанията, пише CNET.
Проектът с кодово име T288 все още е на ранен етап и няма да се появи официално преди 2020 г. Не е изключено и компанията да се откаже от разработката. Засега от Apple оказват коментар.
Ако обаче продуктът бъде довършен и лансиран на пазара, компанията ще се изправи в пряка конкуренция със сегашните водещи производители на такива хедсетове като Oculus и HTC. Един от големите ѝ козове, според източника, е това, че екранът на AR/VR очилата ще бъде с 8К резолюция за всяко око, или общо 16K – нещо, с което не може да се похвали и най-добрият съвременен телевизор.
Ако Apple пусне шлем с такава резолюция, ще реши редица проблеми, от които текущите продукти страдат. Става дума например за „screen-door” ефекта, при който изображението е „замърсено“ от фини черни линии, получени вследствие на големите интервали между пикселите. Друг проблем е тъй нареченото замъгляване на образа.
За сравнение Oculus Rift и HTC Vive имат резолюция от по 1080х1200 за всяко око, което едва стига за Full HD качество.
Любопитна е и информацията за безжичната връзка, според която очилата ще се свързват към специална кутия, използваща високоскоростна wireless технология с малък обсег. Въпросната кутия ще се захранва от персонализиран процесор на Apple, за който се твърди, че ще е по-мощен от всичко познато в момента. Той ще играе ролята на „мозък“ за AR/VR шлема.
Не е за подценяване и това, че разработката комбинира AR и VR технология. Все пак залитането към добавената реалност не е изненада, предвид че още миналата година Apple пусна такива функционалности за iPhone и iPad.
За гиганта от Купертино обаче е жизнено важно да се извади успешен продукт, различен от iPhone. В момента смартфон серията е най-популярният и доходоносен сегмент за компанията, но погледнато в перспектива глобалният мобилен пазар вече забавя своите темпове.
Разработването на очила за добавена и виртуална реалност (технологии, смятани за следващата голяма вълна) подсказва за значителни инвестиции. Други компании вече се впуснаха смело в областта, но усилията им поне засега не се увенчават с успех.
Това е третият път, в който индустрията опитва да внедри VR очила, след неуспехите през 70-те и 90-те години на миналия век. Все пак анализаторите предвиждат, че сега моментът е много по-подходящ за това технологията да бъде възприета масово – заради наличието на подходящи технологични решения и по-добро съдържание.