Автоиндустрията отчете най-добрия си ноември от 11 години
Продажбите на GM, Chrysler и Honda в САЩ надхвърлиха очакванията
По данни на General Motors, производителите на автомобили са отчели най-добрия месец ноември в САЩ от 11 г. насам, пише Bloomberg. Компанията, заедно с Fiat Chrysler, Toyota и Honda са реализирали повече продажби зад океана от предварителните очаквания.
Според GM, сезонно изгладените продажби за последната година са достигнали през октомври 17,1 млн. броя. Данните на Chrysler, включващи и средно- и тежкотоварните автомобили показват 17,5 млн. Това е едва втори месец с над 17 млн. пласирани автомобила от 2006 г. след последния август, когато бяха продадени 17,5 млн. бр.
Паралелно с това продажбите на Ford и Nissan в Съединените щати се понижиха, но по-слабо от очакваното. Ford е реализирала с 1,8% по-малко леки автомобили, при прогнози за спад от 2%. Положителна новина за компанията бе рязкото покачване при моделите Escape ( с 22%) и Explorer (с 13%). Спадът при Nissan бе 3,1 (при очаквания за 5%).
„Без съмнение, ниските цени на горивата оказват силно положително влияние върху разполагаемия доход на домакинствата. При консумация в САЩ от 360 млн. галона дневно (около 1,360 млрд. литра), това се равнява на спестени 180 млн. щатски долара дневно спрямо септември“, коментира Емили Морис, главен икономист във Ford по време на специална пресконференция вчера.
Бензинът поевтиня до 2,77 долара за галон (3,785 литра), което е и най-ниската му стойност от октомври 2010 г. Това благоприятства особено продажбите на модели с по-висок разход като пикапи и SUV-та. В допълнение на ценовия ефект, дилърите предложиха редица атрактивни оферти за празничните дни в края на месеца, опитвайки да се възползват от “Черния петък“ като изтеглят по-рано традиционните си коледни отстъпки.
Fiat Chrysler добави впечатляващите 20% до 170 839 броя и 56-ият пореден месец на растеж в продажбите. Очакванията бяха за около 16% покачване. Основа на добрите резултати станаха моделите Jeep SUV, пикапът RAM и седанът Chrysler 200.
GM е продала с 6,5% повече превозни средства (2,6% прогнозиран ръст). Успехът се дължи на покачването при марките Buick - 27%, GMC - 23% (най-силен ноември от 13 години насам) и Chevrolet - 3%. В същото време Cadillac отстъпи с 19%.
Honda е бил третият двигател на растежа, покачвайки продажбите си до 4,6% - с 0,3 процентни пункта на предвижданията. Марките на Volkswagen и Audi добавиха по 4,1% към резултатите си.