БДЖ е в „изключително“ притеснително състояние
Зам.-министър Папукчийски представи трагичното състояние, в което са оставени и пътническото, и товарното жп дружества

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
Българските държавни железници са в изключително притеснително състояние. Това каза на брифинг днес зам.-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски, който коментира актуалното състояние на дружеството.
На този етап изпълнението на графика, за периода от началото на годината до момента, показа изключително тревожно състояние, съответно на извършването на услугата по договор с държавата за превоз на пътници“, каза зам.-министърът.
От началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове. Това се равнява на повече от 12 дни, в които на територията на България не са се движили влакове, изчисли Папукчийски.
При сегашното състояние на парка – локомотиви и вагони – ежедневно генерираното закъснение при изпълнение на графика е в порядъка между 1000 и 1800 минути среднодневно“, обясни още той.
Зам.-министърът посочи, че състоянието и хигиената във вагоните също не са добри. „На база на тази констатация съм разпоредил на управляващите, в лицето на Управителния съвет и генералния директор на БДЖ, да се предприемат незабавни мерки за отремонтиране на локомотиви и вагони, които да могат да покрият 100% графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставяме на гражданите“, каза още Папукчийски.
По думите му лошо е и състоянието на служебните помещения, както и местата за почивка на локомотивните бригади.
В „БДЖ-Товарни превози“ състоянието е изключително трагично, от гледна точка на ремонт на вагони и локомотиви. Само вземанията, които са просрочени и несъбрани, до момента възлизат на 23 млн. лева“, каза още заместник-министърът.
Той допълни, че там се наблюдава и голям отлив на товародатели. Ще бъде изследван и какъв е ефектът от сливането на дружествата в БДЖ.