Бивш директор на БДЖ е осъден на 4 години затвор

Друг бивш ръководител на дружеството Христо Монов е с условна присъда

Бивш директор на БДЖ е осъден на 4 години затвор
4337 ~ 2 мин. четене

Софийският градски съд е осъдил двама бивши директори на БДЖ, съобщиха от пресцентъра на Градската прокуратура. Бившият изпълнителен директор Олег Петков е осъден на четири години лишаване от свобода Олег Петков. 

Той е лишен и от право да заема длъжност, свързана с управление на държавно и общинско имущество за пет години.

По същия обвинителен акт, друг бивш изпълнителен директор на БДЖ- Христо Монов е получил условна присъда от три години с пет години изпитателен срок. Той също е лишен от право четири години да заема длъжност, свързана с управление на държавно и общинско имущество.

Олег Петков е бил обвинен в това, че за периода 4 октомври 2006 г. до 11 февруари 2008 г., в качеството си на изпълнителен директор на БДЖ, умишлено е нанесъл вреди на дружеството в размер на 1 361 062 лв.

Обвинението за Христо Монов, който беше изпълнителен директор на БДЖ след Петков, е за нанесени щети в размер на 201 111 лв.

Нанесените на БДЖ вреди са свързани с извършване на транспортни разходи за доставка на вагони по два договора за обществена поръчка, в нарушение на условията по обявената обществена поръчка.

Христо Монов е подсъдим и по друго дело свързано ощетяване на държавата в особено голям размер. Според обвинителния акт, прочетен от прокуратурата, на 19 ноември 2008 г. в качеството си на длъжностно лице изпълнителен директор на БДЖ ЕАД, Христо Монов е подписал договор, с който ощетява холдинга с около 26 млн. лв. Според обвинението с подписването на договора с холандската фирма „Арвекс”, той не е положил достатъчно грижи за повереното му имущество. Престъплението е умишлено и представлява особено тежък случай. 

Припомняме, че БДЖ спечели делото срещу швейцарската компания „Арвекс“, която преди 8 години достави на българския жп превозвач рециклирани вагони, платени като за нови. Освен че бяха рециклирани, компанията достави по-малко от половината вагони, въпреки че получи 85% от дължимата сума по договор.

Подкрепи Economic.bg