BMW изпрати поредна рекордна година в България
Електромобилите имат много малък дял от продажбите на марката в България, но се увеличават

© ECONOMIC.BG / Pixabay
BMW Group изпраща поредна рекордна година на българския пазар. През 2019 г.
представителството на марката у нас е продало общо 1159 нови коли с марката BMW, което е с 5% ръст спрямо 2018 г. Това обясни управляващият директор на дружеството у нас
Александър Миланов на пресконференция днес.
Положителен тренд се отчита и при другия бранд на компанията - MINI, като само за година в България са продадени 238 коли, което е с 55% увеличение спрямо 2018 г. "Този резултат е свързан с голяма корпоративна сделка на компанията в България", обясни Миланов.
У нас най-продаваният модел на компанията е BMW X5, който в исторически план е и най-успешният модел на BMW, каза Миланов. От серията X у нас са продадени най-много коли - 117 BMW X1, 89 BMW X3 и 84 X7, 64 от продадените коли са X4, а 63 X2. От BMW Серия 3 са продадени 91 коли, от Серия 5 и 7 общо 140 коли. У нас най-предпочитан остава изборът на дизеловият автомобил – 61% от продадените коли са такива, 33% от тях са бензинови. При 87% от продажбите на нови коли клиентите избират xDrive задвижването, а 13% sDrive.
Електрическите автомобили все още имат много малък дял от продажбите на марката в България. За 2019 г. са пласирани 75 електромобила, като основно те са BMW i3. Миланов обясни, че електрификацията е важна тема за компанията освен в световен мащаб и на местния ни пазар. „Проактивната политика на държавата се отразява положително на електрическия автомобилния парк. Отделни политици обаче не могат да предизвикат промяна, това са обществени нагласи“, обясни Миланов.
Според него предлагането на техните електромобили вече надвишава готовата за тях инфраструктура. Той обясни, че повечето хора неправилно демонизират дизеловите коли, тъй като те имат градивна роля и даде пример с една кола със стандарт Евро 6, която е с модерен дизелов двигател, с нисък разход на гориво. „Дизелите, които продадем днес, ще могат да влизат в градовете поне в следващите 5-10 години“, каза Миланов и добави, че отношението към дизеловите коли в световен мащаб не дава голямо отражение в България. По думите му не е толкова важна възрастта на автомобила, а неговото състояние и контролът, който се налага.
Изминалите дванадесет месеца са рекордни за марката и в световен мащаб. Продадени са над 2.52 млн. автомобила, което е ръст с 1.2% спрямо 2018 г. Пазарното представяне на дружеството в Европа отчита лек спад от 1.5%, което е малко над 1 млн. продадени нови автомобила. Най-важни пазари на континента остават Германия – 331 хил. продадени коли и Великобритания 232 хил. автомобила. Миланов обясни, че въпреки Brexit и политическото говорене около изхода на Великобритания от ЕС локалното потребление в страната не е пострадало, взимайки предвид резултатите на дружеството.
„Стратегията на компанията е с фокус към желанията и потребността на клиента, електрификацията и разширяването на портфолиото“, каза още Александър Миланов. Той смята, че бъдещето е на електромобилите и BMW има план за него, но светът все още не е готов устойчиво да върви към тази промяна.