BMW започва да строи завода си за €1 млрд. в Унгария през 2020 г.
Компанията ще наеме над 1000 души

Германският автомобилен
производител BMW ще инвестира 1 млрд. евро в нов завод в Унгария. Строителството
на новото производствено съоръжение ще започне през пролетта в Дебрецен,
Източна Унгария, съобщиха от компанията.
Заводът ще произвежда 150 000 превозни средства годишно и ще наеме повече от 1000 души.
Дебрецен е избран предимно заради отличната си инфраструктура, добре развитите логистични връзки и близостта до изградена мрежа от доставчици. Квалифицираният персонал в местната зона е още едно основно предимство за избора му.
От BMW Manufacturing
Унгария заявиха, че са много доволни от подготвителната работа, необходима за
стартирането на строителството на фабриката.
За да подобри транспортната инфраструктура около обекта, Унгария отпусна около 388.4 млн. евро, пише TheMayor.eu.
Плановете за изграждането на проекта на BMW бяха обявени още през 2018 г., но от компанията останаха внимателни при прилагането му заради колебанията на пазара в световен мащаб. Накрая германският автомобилен производител реши, че унгарският завод, първата му нова фабрика в Европа от 2005 г. насам, ще спомогне за разширяване на пазарния обхват на Стария континент, където продава 45% от своите автомобили.
Инвестицията се разглежда като сериозен тласък за местната икономика. Министърът на външните работи и търговията в страната Петер Сиярто похвали унгарците за “висококачествената работа, усърдие и високи постижения“ като ключови фактори за решението на BMW.
Въпреки популизма, който е завладял страната под управлението на Виктор Орбан и спорните му политики спрямо ЕС, Унгария е сред водещите страни в привличането на чуждестранни производители на автомобили. Заводът на BMW се присъединява към този на Daimler, Audi, Suzuki и Opel, които вече имат автомобилни предприятия в страната. Наскоро Audi обяви инвестиции за стартиране на серийно производство на електрически двигатели в Унгария.
Производството на автомобили представлява около 1/3 от износа на Унгария. Анализаторите обаче се опасяват, че свръхзависимостта от производството на автомобил представлява риск за унгарската икономика, ако търсенето на превозни средства намалее значително.
Битката на няколко държави за западните автомобилни гиганти продължава и с инвестицията на Volkswagen. Според германски медии, освен България и Турция, Унгария също е един от вариантите да стане дом на още един завод за 1 млрд. евро.