Boeing отчита загуба за второ поредно тримесечие
Компанията ще намали производството на 787 и ще съкрати 10% от служителите

Снимка: БТА
348
~ 2 мин. четене
Boeing Co отчете загуба за второ поредно тримесечие и заяви, че ще намали производството на 787 Dreamliner, и съответно и работната си сила с 10%, заради спада в глобалното търсене на пътувания на фона на епидемията от коронавирус, предава Reuters.
Производителят на самолети заяви, че е уверен в получаването на достатъчна ликвидност, за да финансира своите операции, изпращайки акциите си с 5.4% нагоре в предварителна търговия на Уолстрийт.
Boeing, която миналия месец изтегли цялата си кредитна линия в размер на 13.8 милиарда долара, работи с инвестиционни банки по потенциална сделка за облигации на стойност най-малко 10 милиарда долара, съобщи Reuters вчера.
Търсенето на по-големия и печеливш самолет 787 е намаляло в резултат на търговската война между САЩ и Китай. Пандемията затрудни компанията да поддържа производството на самолета, което е основният й източник на пари в момент, когато 737 MAX остава заземен след две фатални катастрофи.
Boeing заяви, че планира да намали производството на самолета до седем единици на месец до 2022 г. През октомври компанията реши да го свие до 12 на месец в края на 2020 г. – от 14, и до 10 самолета на месец в началото на 2021 г.
Boeing също заяви, че очаква да възобнови производството на 737 MAX с ниски темпове през 2020 г., но не даде времева линия.
Коригираната загуба на компанията възлиза на 1.7 милиарда долара, или 1.70 долара на акция през първото тримесечие, в сравнение с печалба от 1.99 милиарда долара, или 3.16 долара на акция година по-рано.
Изпълнителният директор Дейв Калхун каза на служителите днес, че намалява числеността на своята работна сила с около 10%.
Производителят на самолети заяви, че е уверен в получаването на достатъчна ликвидност, за да финансира своите операции, изпращайки акциите си с 5.4% нагоре в предварителна търговия на Уолстрийт.
Boeing, която миналия месец изтегли цялата си кредитна линия в размер на 13.8 милиарда долара, работи с инвестиционни банки по потенциална сделка за облигации на стойност най-малко 10 милиарда долара, съобщи Reuters вчера.
Търсенето на по-големия и печеливш самолет 787 е намаляло в резултат на търговската война между САЩ и Китай. Пандемията затрудни компанията да поддържа производството на самолета, което е основният й източник на пари в момент, когато 737 MAX остава заземен след две фатални катастрофи.
Boeing заяви, че планира да намали производството на самолета до седем единици на месец до 2022 г. През октомври компанията реши да го свие до 12 на месец в края на 2020 г. – от 14, и до 10 самолета на месец в началото на 2021 г.
Boeing също заяви, че очаква да възобнови производството на 737 MAX с ниски темпове през 2020 г., но не даде времева линия.
Коригираната загуба на компанията възлиза на 1.7 милиарда долара, или 1.70 долара на акция през първото тримесечие, в сравнение с печалба от 1.99 милиарда долара, или 3.16 долара на акция година по-рано.
Изпълнителният директор Дейв Калхун каза на служителите днес, че намалява числеността на своята работна сила с около 10%.
„Започнахме да предприемаме действия за намаляване на броя на нашите служители с приблизително 10% чрез комбинация от доброволни уволнения, естествен оборот и принудителни уволнения при необходимост“, казва Калхун в имейл, видян от Reuters.
Boeing има около 160 000 служители по целия свят.