Booking.com съкращава 25% от служителите си
Оптимизацията в компанията ще засегне 4000 работни места по целия свят
Една от най-популярните резервационни платформи Booking.com обяви, че ще съкрати 25% от служителите си, или около 4000 работници. Главният изпълнителен директор Глен Фогел обяви новината по време на видео разговор със служителите си, в който обяви, че „се намираме в най-голямата социална и икономическа криза“.
Пандемията засегна тежко бизнеса на Booking.com, след като бяха забранени туристическите пътувания. „Дълго време се надявах, че това няма да се случи. Нищо обаче не може да смекчи влиянието, което тази криза оказа върху бизнеса и ще продължи да влияе негативно върху туристическата индустрия“, каза Фогел, цитиран от Bloomberg.
Продължаващото разпространение на Covid-19 драстично намали туристическите пътувания, което доведе до огромни загуби както за туроператорите, така и за авиокомпаниите, които също бях принудени да съкратят голяма част от персонала си, за да свият разходите си.
Airbnb и TripAdvisor се разделиха с една четвърт от работната си сила по-рано тази година, а миналата седмица Expedia Group отчете 82% спад на приходите през второто тримесечие, като изпълнителният директор заяви, че това е „вероятно най-лошото тримесечие за сектора в историята“.