Booking променя начина си на предлагане на оферти
Онлайн платформата ще уведомява потребителите си, когато офертата е спонсорирана
Сайтът за резервации Booking.com се ангажира да прекрати „манипулативните техники“, чрез които предлага офертите си. Компанията заяви, че ще преустанови практиката си да публикува подвеждащи отстъпки, времеви ограничения и промоции за резервация, обяви Европейската комисия, цитирана от Reuters.
През последната година изпълнителната власт на ЕС и Нидерландската комисия за потребителите (от името на европейските регулатори) водиха преговори с компанията, за да съобразят начина ѝ на работа с европейските стандарти за защита на потребителите.
„Като лидери на пазара е от жизненоважно значение компании като Booking.com да изпълняват своите отговорности в тази област“, казва в изявление комисарят на ЕС по въпросите на правосъдието и потребителите Дидие Рейндерс. По информация от Комисията Booking.com се ангажира да направи поредица от промени до 16 юни.
В съобщенията на сайта като „последна стая на разположение“ например ще бъде уточнено, че става дума само за предложенията на платформата на Booking.com, както и че може да има свободни стани на други платформи и стаи.
Ще отпаднат и офертите, които се предлагат само за определен период, ако цената остава същата и след неговото изтичане. Компанията ще спре да представя като промоционални оферти, ако те не представляват действително намаляване на цената.
Ще има и изрично изписване дали настаняването се предлага от частен хазяин или от професионален хотелиер. Booking ще започне да уведомява потребителите и когато собственикът на апартамента, който се дава под наем например, е спонсорирал обявата си, за да се появява по-нагоре в търсачката. Когато ниска цена на дадена оферта се дължи на слаб сезон или защото не е в уикенда, Booking няма да я представя на потребителите като намаление.
Рейнедрс заяви, че Комисията и националните органи за защита на потребителите ще продължат да наблюдават всички онлайн сайтове за пътувания, за да осигурят справедливо отношение към потребителите.