Британската автомобилна индустрия отчита най-лошия си спад от 2001 г.
Спадът продължава 14 последователни месеца

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Британската автомобилна индустрия е свидетел на най-лошия си спад от 2001 г. насам, тъй като нарастващото напрежение в глобалната търговия и несигурността около Brexit се съчетават, създавайки тежка работна среда за производителите.
Производството на автомобили в Обединеното кралство е спаднало с повече от 10% на годишна база през юли и този спад продължава 14 последователни месеца, сочат последните данни на Dif[rd[rsjd на автомобилните производители и търговци (SMMT). Спадът вече е по-дълъг от 13-месечния спад между октомври 2008 г. и октомври 2009 г. в разгара на световната финансова криза, пише "Гардиън".
Майк Хоуз, главният изпълнителен директор на SMMT, определи продължаващия спад като много сериозен.
Спадът на производството идва сред безпрецедентен набор от предизвикателства пред сектора. Продажбите на дизелови коли намаляха след скандалите с емисиите, а търговската война между САЩ и Китай добави опасения от забавяне на глобалния растеж.
В същото време несигурността около Brexit означава, че инвестициите в британски фабрики са в застой, а производителите на автомобили по целия свят се опитват да намерят пари, за да направят значителни инвестиции в електрифицирането на своите гами.
Производствената продукция е спаднала с 10.6% през юли до 108 239 автомобила, посочват от SMMT.
Британските фабрики за автомобили, които правят превозни средства за компании, включително Jaguar Land Rover, Nissan и Mini, са произвели 774 760 автомобила през първите седем месеца на годината - почти една пета по-ниско в сравнение със същото време миналата година.
Хоуз каза: „Секторът е изключително зависим от износа и световните ветрове са силни, с ескалиращо търговско напрежение, омекотяване на търсенето и значителни технологични промени.“
Слабата продукция идва на фона на евентуално спиране на операциите в началото на ноември, ако Великобритания напусне ЕС без сделка на 31 октомври.
Мениджърите от автомобилната индустрия почти единодушно смятат, че Brexit без сделка би бил много вреден за сектора. Групата PSA, собственик на редица марки, включително Peugeot и Citroën, предупреди през юни, че ще построи новата си фабрика за Vauxhall Astra във Великобритания, в Елсмиър Порт, ако правителството осигури добра сделка за Brexit.
От шестте производители на автомобили, които са произвели над 10 000 автомобила в Обединеното кралство миналата година, само Mini увеличава производството през 2018 г.
Производството на автомобили в Обединеното кралство е спаднало с повече от 10% на годишна база през юли и този спад продължава 14 последователни месеца, сочат последните данни на Dif[rd[rsjd на автомобилните производители и търговци (SMMT). Спадът вече е по-дълъг от 13-месечния спад между октомври 2008 г. и октомври 2009 г. в разгара на световната финансова криза, пише "Гардиън".
Майк Хоуз, главният изпълнителен директор на SMMT, определи продължаващия спад като много сериозен.
Спадът на производството идва сред безпрецедентен набор от предизвикателства пред сектора. Продажбите на дизелови коли намаляха след скандалите с емисиите, а търговската война между САЩ и Китай добави опасения от забавяне на глобалния растеж.
В същото време несигурността около Brexit означава, че инвестициите в британски фабрики са в застой, а производителите на автомобили по целия свят се опитват да намерят пари, за да направят значителни инвестиции в електрифицирането на своите гами.
Производствената продукция е спаднала с 10.6% през юли до 108 239 автомобила, посочват от SMMT.
Британските фабрики за автомобили, които правят превозни средства за компании, включително Jaguar Land Rover, Nissan и Mini, са произвели 774 760 автомобила през първите седем месеца на годината - почти една пета по-ниско в сравнение със същото време миналата година.
Хоуз каза: „Секторът е изключително зависим от износа и световните ветрове са силни, с ескалиращо търговско напрежение, омекотяване на търсенето и значителни технологични промени.“
Слабата продукция идва на фона на евентуално спиране на операциите в началото на ноември, ако Великобритания напусне ЕС без сделка на 31 октомври.
Мениджърите от автомобилната индустрия почти единодушно смятат, че Brexit без сделка би бил много вреден за сектора. Групата PSA, собственик на редица марки, включително Peugeot и Citroën, предупреди през юни, че ще построи новата си фабрика за Vauxhall Astra във Великобритания, в Елсмиър Порт, ако правителството осигури добра сделка за Brexit.
От шестте производители на автомобили, които са произвели над 10 000 автомобила в Обединеното кралство миналата година, само Mini увеличава производството през 2018 г.
Honda обяви през февруари затварянето на фабриката си Суиндън, която произвежда Civic, а загубата на Елсмиър Порт би означавала за Великобритания загуба на почти 16% от производствения капацитет в страната за малко повече от шест месеца. Тази година Nissan също изтегли производството на своите автомобили Infiniti от Съндърланд и се отказа от ангажимента да прави новия си модел X-Trail там.
Затваряне на фабриката на Honda ще означава края на около 7000 работни места, докато други 1100 са в Елсмиър.
Затваряне на фабриката на Honda ще означава края на около 7000 работни места, докато други 1100 са в Елсмиър.
Работниците в автомобилната индустрия, чиито работни места са застрашени, ще са част от делегация, която ще се срещне с Майкъл Гоув в четвъртък - министърът, отговарящ за правителственото планиране при излизане без сделка.
Профсъюзът Unite заяви, че ще настоява Гоув да осигури яснота за производителите на автомобили, които разчитат на навременните доставки на части, за да позволят непрекъснато производство, както и ще попита какви гаранции може да предложи правителството на чуждестранните компании, на които разчита британското производство на автомобили.