Българските туристи не могат да спасят сектора
Според директора на Борда по туризъм усилията трябва да бъдат насочени към повишаване на качеството на предлаганите услуги

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Мантрата, че българите могат да спасят родния туристически сектор, е пропаганда и не е вярна. Туристическата инфраструктура в България е голяма и е така изградена, че има потенциал да посреща не 9 или 12 милиона туристи, а дори да удвои този обем. Това каза пред Kmeta.bg Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. Тя е категорична, че с вътрешния потенциал от около милион и половина–два не може да се спаси бранша.
Това не може да бъде цел“, категорична е тя.
Според нея най-ефективната форма за насърчаване и стимулиране интереса на българите към родния туризъм - както в големите комплекси, така и във вътрешността на страната - е въвеждане на ваучери за почивка за всички български граждани. „Имаме подготвено предложение и сме готови да го предоставим за разглеждане от министъра. Размерът на семейния и личния бюджет и готовността за определен тип разход за почивка е индивидуален. Ваучерът трябва да представлява процент от този разход (може да включва част от цената за настанява или транспортните разходи). Според изчисленията ни, инвестициите на държавата в този механизъм се връщат в размер от 4 пъти повече през преки и косвени данъци“, посочи тя.
По думите ѝ усилията трябва да бъдат насочени към качеството на туристическия продукт, качеството на комуникация, как рекламираме България и качеството на управление.
„Няма значение дали избираме хотел за гости с две стаи или 5-звезден хотел – би следвало качеството на услугата (настаняване, хранене и предлаганите продукти) да бъде толкова добро, колкото би съответствало да бъде и в 5-звездния хотел, който просто разполага с по-голям асортимент поради по-големите си ресурси“, добавя Полина Карастоянова.