Chrome най-накрая ще ви помогне да организирате табовете си

© ECONOMIC.BG / Unsplash
~ 2 мин.
Chrome представя нова функция, която ще помогне за по-доброто управление на отворените по време сърфирането табове. Компанията обяви функция за групиране на раздели, която дава възможност на човек да ги организира, да им сложи етикети и цветове, така че да се ориентира по-лесно.
Google тества функцията от месеци, а в момента вече е налична в бета версия на Chrome. Предстои добавянето ѝ към новата версия на браузъра през идната седмица, но за да не се наруши стабилността и производителността му, това ще се случва постепенно.
За да използвате новата функция, можете да щракнете с десния бутон върху раздел и да изберете „Добавяне на раздел в група“. След това можете да изберете съществуваща група, за да преместите раздела или да създадете нова, която също ще трябва да наименовате и етикитирате.
Досегашните тестове на функцията показват, че хората са склонни да организират разделите по теми – проект, по който работят, или набор от сайтове за пазаруване например. Други пък обединяват табове в групи като „в развитие“ и „за проследяване“.
За почитателите на по-минималистичния вид, групите от раздели може да се обединяват и под знака на някое емоджи.
Проблем с отварянето на твърде много раздели имат може би всички активни интернет потребители. Много често човек отваря няколко сайта за целите на работния или учебния процес, но междувременно използва и такива за забавление или други важни неща, които обаче не сам му спешни и решава да остави за преглед по-късно.
Това доведе до вълна от инструменти за управление на раздели като OneTab, Workona, Toby и много други. Алтернативни браузъри също подеха инициатива – Opera например по-рано тази година представи своя нова версия, позволяваща да организирате раздели в различни работни пространства.
Едва сега в надпреварата влиза и Google. Неговият браузър Chrome дълго време доминира на пазара, но напоследък изглежда, че започва да губи позиции. През август 2019 г. той държи 71.15% дял при десктоп устройствата, но през април 2020 г. се е свил до 67.15%, сочат данни на Statcounter.
Това звучи като достатъчен тласък за Google да се съсредоточи върху новите функции, които да поддържат интереса на потребителите.