Coca-Cola представи нова марка газирана вода

Компанията иска да позиционира новия си продукт като различен от тези на конкуренцията

Coca-Cola представи нова марка газирана вода

Снимка: Coca-Cola

Coca-Cola представи днес нова марка газирана вода - първата за повече от десетилетие. Компанията ще пусне бранда AHA в продажба в началото на 2020 г.

Съобщението идва на фона на отчитани спадове в консумацията на газирани напитки в САЩ, принуждавайки Coca-Cola и нейния конкурент PepsiCo да инвестират повече в маркетинга на марките си и да се фокусират върху по-здравословни алтернативи, коментира CNBC.



Ароматизираната газирана вода стана популярна алтернатива за потребителите. LaCroix, която е собственост на National Beverage, доскоро беше лидер в категорията. Но сега тя губи пазарен дял, тъй като стартъпи като Spindrift и по-утвърдени компании излизат на арената. Pepsi, например, очаква нейната марка Bubly, лансирана през 2018 г., да се превърне в една от следващите ѝ марки за милиарди долари.

Coca-Cola се опитва да позиционира новата си вода като различна от тези на конкуренцията. Два от осемте аромата на AHA, цитрус + зелен чай и черна череша + кафе, ще съдържат кофеин. 

Но има една голяма прилика с тази на конкурентите: AHA ще се продава в кенове, а не в бутилки.



Това не е първият опит на Coca-Cola с газирана вода. Базираната в Атланта компания пусна линията Dasani през 2014 г., която ще бъде заменена от AHA в магазините за търговия на дребно.

През 2015 г. компанията пусна и газирана версия на Smartwater. Догодина ще представи и вариации с аромати на своите негазирани напитки Smartwater.

През 2018 г. продажбите на дребно на напитки с газирана вода на Coca-Cola в Северна Америка са скочили с 27%, според Nielsen. Но общите нетни приходи на компанията намаляват с 10% до 31.9 млрд. долара през тази година.

Акциите на компанията, чиято пазарна стойност е 226.2 млрд. долара, поскъпнаха с над 11% от началото на годината, докато книжата на Pepsi, чиято пазарна капитализация е близо 188 млрд. долара, нараснаха с почти 22% за същия период. Акциите на компанията майка на LaCroix, чиято пазарна стойност е 2.1 млрд. долара, са загубили 37% до момента.
Коментари: 0