Coca-Cola пуска дизайнерски бутилки с българска шевица
Дизайнерската колекция е посветена на шест етнографски региона в България

Coca-Cola представи лимитирана серия от шест дизайнерски бутилки, посветена на шест етнографски региона в България. Емблематичната бутилка е "облечена" в мотиви от шевиците на шестте различни краища на България - Пиринска, Тракийска, Родопска, Шопска, Добруджанска и Северняшка.
Кампанията, наречена "Събери вдъхновение от България", ще бъде за ограничен период от време. Бутилките ще могат да се намерят в партньорските заведения на компанията в страната. Целта е да се даде нов живот на българската шевица по ексклузивен и нетрадиционен начин.
Това не е пръвият път, в който България е страната, доказала се като новатор на бранда. Именно у нас се допусна името на легендарната марка да бъде изписано на различен от латиница език. Логото на кирилица постига нечуван успех в световен план и полага началото на нова ера в развитието на бранда в различните региони на света.
Новата лимитирана серия бутилки има своята колекционерска стойност и историческо значение за Кока-Кола в България, защото обединява в едно няколко емблематични елемента – иконичната стъклена бутилка, датираща от 1915 г., ексклузивния надпис на кирилица с история от 1965 г. и отличителните за 6 български региона шевици.
Специален консултант по проекта е доц. Ана Лулева от Института по етнология и фолклористика с етнографски музей към БАН, която е част от екипа, селектирал везбените елементи за сътворяването на уникалните бутилки. Във всеки дизайн са включени ключови елементи от всеки регион, а червеният цвят е преобладаващ, не само защото е цветът на Кока-Кола – според вярванията на българите това е цветът на живота и силата.