Covid-19 накара Барселона да преосмисли туристическата си стратегия
Търсейки нови туристически активи, Барселона има за цел да популяризира традиционната храна в региона
Деца, които играят под палмите на празния площад Plaça Reial, напомня на Глория Гомес за нейното детство през 80-те години, преди туристите да „окупират“ напълно забележителностите на Барселона. „Хубаво е да видите тази гледка, но в същото време е и много тъжно“, споделя 53-годишната Гомес.
Пандемията нанесе сериозни щети върху икономиките на почти всички държави. Най-тежко засегнати обаче са страните, които са силно зависими от туризма, каквото е Испания. Въпреки че най-популярните дестинации, сред които е и Барселона, се чудят как да привлекат отново туристите, те обмислят и как да се справят с друг дългогодишен проблем – прекалено големите тълпи от туристи.
„Има пълна промяна в туристическата стратегия“, казва Мариан Муро, директор на Turisme de Barcelona, публично-частен консорциум, предава Reuters.
„Качеството е по-важно от количеството и по-голямото уважение от страна на посетителите към жителите на Барселона са сред факторите, които стоят зад по-сегментирания подход на града към туризма“, каза тя.
Търсейки нови туристически активи, Барселона има за цел да популяризира традиционната храна в региона. Освен това ще изисква здравен сертификат от туристическите компании, за да се предотврати избухването на нова вълна от коронавируса. Също така градът е подписал споразумение с Москва за насърчаване на дългите уикенд пътувания с цел културен и шопинг туризъм.
Туризмът обикновено представлява над 12% от БВП на Испания, която ООН регистрира като втората най-посещавана държава в света през 2018 г. – след Франция. Но чуждестранните туристи през юни 2020 г. намаляха с 98% в сравнение с година по-рано. Надеждите за възстановяване през юли, след края на националното блокиране, бяха подсилени от разхлабването на карантинните мерки и в останалите държави по света.
По-малко от една трета от хотелите в Барселона са отворени и са работили на едва 20% от капацитета си през месец юли. Правителството на Каталуния очаква загуби от туристическия сектор от поне 15 милиарда евро в региона.