Директорът на компания за $2 млрд., който помага с доставките

Първоначално Уил Шу трябвало сам да прави доставки, но сега се включва, за да разбере какво мислят служители и клиенти

Директорът на компания за $2 млрд., който помага с доставките

Снимка: Deliveroo

Следващия път, когато поръчате храна за вкъщи или офиса, обърнете внимание на доставчика. Защото той може да се окаже "голяма работа".

Поне такъв е случаят в Deliveroo, където съоснователят и главен изпълнителен директор Уил Шу все още редовно доставя храна на клиенти близо до дома си в Нотинг Хил, Лондон.

Бивш инвестиционен банкер в Morgan Stanley, превърнал се в предприемач, той започва сам да прави доставки като необходимост за бизнеса, а днес този навик се е превърнал във важна част от стратегията на компанията, разказа Шу пред CNBC Make It в Сингапур.

"Първоначално нямах избор, трябваше да го правя", споделя Шу, като припомни осемте месеца след стартирането на компанията, когато е работил като доставчик заедно с партньора си и приятел от детството, Грег Орловски. Това било през 2013 година.

"Основахме компанията със собствени спестявания и нямаше как да не вършим сами работата", разказва той.

Но дори днес, 5 години по-късно, Шу все още излиза на доставки, поне веднъж на две седмици, въпреки че вече управлява компания, оценена на 2 милиарда долара.

"Аз все още правя доставки веднъж на две седмици. Човек наистина разбира какво мислят ресторантьорите, клиентите, шофьорите. Аз съм вършил всяка работа в компаниятаи  мисля, че това е безценен опит", обясни Шу.

"Никой не ме познава, така че винаги говоря с другите доставчици и научавам какво мога да подобря в бизнеса", признава предприемачът.

Това е важен фактор за Deliveroo, която наред с Uber е сред компаниите за споделени услуги, подложени на непрекъснат контрол относно техните отговорности като работодатели.

Въпреки че е директор на голяма международна компания, той не очаква клиентите да го разпознават и посрещат като звезда.

Американец от китайски произход, 38-годишният Шу твърди, че все още се радва на известна степен на анонимност, въпреки бързото международно разширяване на компанията в повече от 150 града в 12 страни.



"Научих един урок от практиката си  доставките - когато хората са глади, не искат да говорят с теб, и просто затварят вратата", споделя той.

Той няма нищо против. Шу признава, че е започнал бизнеса си Deliveroo, не за да стане известен предприемач, а просто за да задоволи страстта си - храната - и препоръчва на всички да следват този пример.

"Най-големият ми съвет е да направите нещо, което наистина и вълнува и интересува лично", казва Шу.

"Буквално, аз просто исках да създам компания, която да доставя великолепна храна бързо", казва той.
Коментари: 0