„Дженерали“ се разрасна на пазара със здравни застраховки
Италианската компания придоби свой конкурент в сделка на стойност 22 млн. лв.

© ECONOMIC.BG / „Дженерали Застраховане“
Италианският застраховател Generali разраства бизнеса си със здравно застраховане в България. Компанията, чрез дъщерното си дружество за Централна и Източна Европа, финализира придобиването на „Обединен здравноосигурителен фонд (ОЗОФ) Доверие“.
Сделката бе обявена преди половин година, като за този период участниците в нея получиха нужните регулаторни одобрения – на 17 декември от Комисията за финансов надзор, а на 16 януари – от Комисията за защита на конкуренцията.
Сделката е на стойност 22 млн. лв.
„ОЗОФ Доверие“ се влива в „Дженерали Застраховане“, с което втората ще затвърди ангажимента си към клиентите и своя растеж на българския пазар. Като цяло регионът на Централна и Източна Европа за „Дженерали“ е „стратегически инвестиционен пазар“.
Главният изпълнителен директор на „Дженерали Застраховане“ описа сделката като
ключова стъпка към разширяването на портфолиото на Група Generali в Централна и Източна Европа в бизнеса извън автомобилното застраховане“.
Именно автомобилният сегмент е основен за застрахователите в България, тъй като цялостното застрахователно проникване в страната е все още е ниско.
Пазарът на здравни застраховки
Сегментът със здравни застраховки става все по-популярен, както обръща внимание и в своето становище Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) – само през изминалата година на пазара на здравно застраховане навлизат и „Алианц“ и „Групама“.
„Дженерали Застраховане“ изчислява, че след финализирането на сделката компанията става втори по големина играч в сегмента на здравното застраховане в България. Лидер ще остане „Булстрад Виена Иншурънс Груп“, като двата застрахователя са с много малка разлика – около 22% пазарен дял. С около 10% на трето и четвърто място са „Уника“ и „ДЗИ Животозастраховане“.
С около 5% дял пък остават „България Иншурънс“ и „Евроинс“.
Здравната застраховка се предлага основно на корпоративни клиенти – работодатели, които сключват застраховка за своите служители и членове на техните семейства като допълнителен корпоративен стимул. В този случай най-важният фактор за избор на застраховател е предлаганата цената на застраховката, а впоследствие и обхвата и покритието ѝ.
В последните години услугата поскъпна – застрахователите завишиха цените с аргумент за поскъпването на здравните стоки и услуги.