Доналд Тръмп пусна новата си социална мрежа
Truth Social ще поддържа свободата на словото, като привлича потребители, чиито възгледи са потискани в по-утвърдените платформи
Социалната мрежа Truth Social на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп вече е достъпа в магазина за приложения на Apple, предаде Reuters. Платформата бележи завръщането на Тръмп в социалните мрежи и то на Деня на президентите на САЩ.
Приложението стана достъпно след полунощ източно стандартно време в САЩ и бе изтеглено автоматично на всички устройства, които са го поръчали предварително и за тези, които са го използвали в тестовата му фаза.
Някои потребители съобщиха за проблеми с регистрацията на профил и с добавянето в списък с чакащи. Много потребители са получили съобщението: „Поради голямото търсене ние ви поставихме в нашия списък на чакащи“.
При опит да се отвори страницата на новата платформа през уеб браузър, тя дава грешка.
Миналата година някои от профилите на бившия американски президент във водещи платформи (Twitter, Facebook, YouTube) бяха закрити. Това се случи, след като той бе обвинен, че ги използва за подстрекаване на насилие от неговите привърженици, които на 6 януари 2021 г. щурмуваха Капитолия.
Ръководена от бившия конгресмен на Републиканската партия Девин Нунес, социалната мрежа е част от новата медийна компания Trump Media & Technology Group (TMTG). Truth Social се присъединява към нарастващото портфолио от приложения, които се позиционират като поддръжници на свободата на словото, надявайки се да привлекат потребители, които смятат, че техните възгледи са потискани в по-утвърдените платформи.
Досега нито една от по-новите компании, включително конкурентите на Twitter – Gettr и Parler, както и видео сайта Rumble, не се е доближила по популярност до утвърдените вече платформи.
Тази седмица ще започнем пускането в App Store. Това ще бъде чудесно, защото ще привлечем още много хора, които ще влязат в платформата“, коментира Нунeс в неделя пред Fox News.
По думите му до края на март услугата ще заработи изцяло, поне в Съединените щати.
В петък Нунес е призовал потребителите да следват повече профили, да споделят снимки и видеа и да участват в разговори – очевиден опит да насърчи активността, твърди източник, запознат с въпроса.
TMTG планира да се разрасне в Ню Йорк чрез сливане с компанията със специално предназначение Digital World Acquisition Corp (DWAC).