Експанзията на Vivacom продължава с нови и разнообразни придобивания

Походът на мобилния оператор се ускори след смяната на собствеността

Експанзията на Vivacom продължава с нови и разнообразни придобивания

Снимка: Красимир Свраков

15712 ~ 2 мин. четене
Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

Българска телекомуникационна компания (БТК), която оперира под търговската марка Vivacom, продължава експанзията си в страната с придобиването на още регионални компании за интернет и телевизия. Интересът ѝ обаче не се изчерпва до доставчици на такива услуги, а се задълбочава към играчи, които създават съдържание и които изграждат на мрежова инфраструктура.

Миналия месец Vivacom финализира сделките за трите водещи регионални оператора – Net1, ComNet Sofia и N3, известни на потребителите около София и Пловдив. Дни по-късно стана ясно, че телекомът вече гледа и към Северна България, където е проявил апетит към закупуването на 100% от капитала на русенското дружество „Нетуоркс-България“ ЕООД, предоставящо интернет и телевизия в близо 70 населени места.

Сега БТК официално информира Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за сделката. В Съобщението, освен интересът към „Нетуоркс“, се посочва и такъв към още три дружества. Това са „Онлайн Директ“ ЕООД, „ТВН Дистрибуция България“ и „Телко Инфраструктури“ ЕООД.

От преписката в КЗК става ясно, че „Онлайн Директ“ също предоставя фиксиран интернет и платена телевизия. Основната дейност на „ТВН Дистрибуция“ е създаване и излъчване на телевизионни програми, а на „Телко Инфраструктури“ – строителство на преносни и разпределителни електрически и далекосъобщителни мрежи.

Очаква се придобиванията да окажат въздействие върху няколко пазарни сегмента, сред които предоставянето на фиксирани интернет услуги и разпространението на радио и тв програми на дребно и едро. Предстои КЗК да прегледа потенциалните рискове от концентрацията, а междувременно заинтересованите страни могат да изразят становищата си относно въздействието от сделките.

Бизнес апетитът на Vivacom

Поредицата от придобивания потвърждава интереса на Vivacom да окрупни бизнеса си с интернет и телевизия. Ускоряването на експанзията съвпадна с преминаването на българския телеком към международната United Group, която е шестият собственик на дружеството след приватизацията му през 2004 г. Сделката за мобилния оператор пък бе последвана от тази за медийната група в Българя, част от която са „Нова телевизия" и най-голямата онлайн група сайтовете „Нет инфо“

Разместването на пазара се случва на фона на трансформацията при интернет и телевизионните услуги, след като дигитализацията поведе потреблението към нови територии. Дейността на операторите отдавна се простира отвъд телефонията и мобилните данни, като тв услугите също се настаниха удобно в портфолиото им. Днес телекомите все повече търсят странични полета за развитие в посока стрийминг, съдържание и дори финтех. Всичко това кореспондира и с предстоящата инфраструктурна 5G еволюция.

Подкрепи Economic.bg