Европа е магнитът за китайските електромобили
Новата фабрика на Tesla в Германия вероятно ще преначертае картата на доставките

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Китайските автомобилни доставки се възстановиха през май, след като COVID блокиранията постепенно приключиха. Износът на електрически превозни средства е скочил два пъти, като основна част от него е за Европа, съобщава Bloomberg.
Производителите на автомобили в Китай доставиха електрически пътнически превозни средства на стойност 1.2 милиарда долара. Това е ръст от 122% спрямо година по-рано и почти тройно повече от нивото през април, когато автомобилните фабрики в Чанчун и Шанхай, като тези на Tesla Inc, бяха частично или напълно затворени. Общо изнесените автомобили са на стойност 2.8 млрд. долара, което е четвъртият най-висок месечен сбор за последните няколко години.
След като вътрешните продажби отчетоха спад през 11 от последните 12 месеца, автомобилните компании в Китай увеличиха търговията си в чужбина. Износът само през първите пет месеца на тази година надхвърли резултата за цялата 2020 г. Най-големият пазар е Европа, която пое почти половината от доставките през май и около три четвърти от износа на електрически автомобили. Основна част от останалия износ е насечена към Азия.
Производственият капацитет на електрически превозни средства в Китай в момента е в състояние на излишък. Заедно със слабите вътрешни продажби, това означава, че страната ще продължи да залага на износа в средносрочен план, смята Стивън Дайър, управляващ директор на базираната в Шанхай консултантска компания AlixPartners.
На Китай се пада почти 60% от световния износ на електрически превозни средства през 2021 г. и тенденцията продължава и през 2022 г. Новата фабрика на Tesla в Европа (Германия) обаче може да забави износа от Китай, отбелязва още експертът.
Tesla достави повече от 22 000 автомобила в чужбина миналия месец, след като изнесе само 60 през март и нито един през април, когато спря монтажа поради блокирането в Шанхай.