Ferrari няма да излезе с електрически модел преди 2025 г.
Засега компанията ще се придържа към хибридни модели
~ 2 мин.
Ferrari няма да бъде готова с първия си изцяло електрически модел до 2025 г., тъй като технологията на батериите изисква повече развитие. Това каза главният изпълнителен директор Луи Камилери, отлагайки очакванията.
По-рано производителят на луксозни автомобили планираше да произведе изцяло електрическо превозно средство след приключване на сегашния производствен план - до 2022 г. Анализаторите пък казваха, че такъв модел не се очаква преди 2023 г., но последните коментари предполагат, че реалният старт може да бъде удължен.
"Технологията на батериите все още не е там, където трябва да бъде", каза Камилери пред репортери по време на обяд в Centro Stile във фабриката на Ferrari в Марнело, пише Ройтерс. „Все още има важни проблеми по отношение на автономността, по отношение на скоростта на презареждане. Така че в крайна сметка ще пуснем електрически модел, но след 2025 г., а не в краткосрочен план “, добави той.
Камилери каза още, че Ferrari „със сигурност“ проучва възможността за създаване на изцяло електрически автомобил Grand tourer (GT), но че ще се придържа към хибридни превозни средства към „настоящото обозримо бъдеще“.
По-рано тази година компанията представи SF 90 Stradale, първият си хибриден автомобил в серийно производство.
По-рано производителят на луксозни автомобили планираше да произведе изцяло електрическо превозно средство след приключване на сегашния производствен план - до 2022 г. Анализаторите пък казваха, че такъв модел не се очаква преди 2023 г., но последните коментари предполагат, че реалният старт може да бъде удължен.
"Технологията на батериите все още не е там, където трябва да бъде", каза Камилери пред репортери по време на обяд в Centro Stile във фабриката на Ferrari в Марнело, пише Ройтерс. „Все още има важни проблеми по отношение на автономността, по отношение на скоростта на презареждане. Така че в крайна сметка ще пуснем електрически модел, но след 2025 г., а не в краткосрочен план “, добави той.
Камилери каза още, че Ferrari „със сигурност“ проучва възможността за създаване на изцяло електрически автомобил Grand tourer (GT), но че ще се придържа към хибридни превозни средства към „настоящото обозримо бъдеще“.
По-рано тази година компанията представи SF 90 Stradale, първият си хибриден автомобил в серийно производство.
Ferrari иска 60% от колите ѝ, продавани до 2022 г., да са хибриди.
Камилери каза, че групата обмисля и алтернативни технологии за своите автомобили, включително на водород и биогорива.
„Разглеждаме различни двигатели и се опитваме да видим какво би било най-ефикасното и ефективно по отношение на това, което е нашето виждане за автомобилите на Ferrari в бъдеще“, каза той.
Миналия месец Ferrari повиши прогнозата си за основните приходи за тази година до 1.27 млрд. евро (1.4 млрд. долара) и заяви, че очаква силно представяне през 2020 г.
„Предстои да затворим още една рекордна година, справихме се доста добре с всички показатели - обем, приходи, печалба, паричен поток. Така че тук ще видите много усмихнати лица “, каза Камилери.