Галакси Инвестмънт Груп: Международните хотелски брандове правят добра реклама на София

С 82% се е увеличил броят на чуждестранните туристи в София за последните 10 години

Галакси Инвестмънт Груп: Международните хотелски брандове правят добра реклама на София

Константин Бояджиев, Николина Ангелкова и Поли Карастоянова

1308 ~ 2 мин. четене
Автор: Галакси Инвестмънт Груп

Навлизането на нови международни хотелски брандове във високия клас е ключова предпоставка за подобряване на имиджа на София и привличането на повече туристи. Около това мнение се обединиха експерти, представители на Министерството на туризма и туристическия бранш по време на шестата среща на Националния борд по туризъм, която се състоя в столичния хотел Hilton. 

Според кмета на София Йорданка Фандъкова важно за града е модернизирането на хотелите и стъпването на нови хотелски брандове. Тя посочи, че за периода 2008-2018 броят на нощувките в столицата се е увеличил с 36%, а броят на чуждите туристи е скочил с 82 на сто. С 82% се е увеличил броят на чуждестранните туристи в София за последните 10 години. Тя отбеляза, че София има огромен потенциал и в развитието си като дестинация за конгресен туризъм, както и за туризъм през уикендаНай-много туристи у нас идват от Германия, Великобритания, Израел, Франция и други. Според данните за първи път миналата година броят на туристите, посетили столицата ни, надхвърля броя на жителите на града.

„Допълнителен плюс на града е наличието на престижни четири и петзвездни хотели, които осигуряват отлични възможности за провеждането на събития от всякакъв формат. Галакси Инвестмънт Груп има дългогодишен опит именно в привличането на големи международни брандове, част от които са хотелите InterContinental Sofia и Hilton Sofia, предпочитани от огромен брой чуждестранни гости на града, дипломати и представители на високопоставени делегации от цял свят“, сподели по време на събитието управителят на „Галакси Инвестмънт Груп“ Константин Бояджиев. По думите му международни вериги от такъв ранг оказват положително влияние върху имиджа на София като туристически град, тъй като те са неговата най-добра реклама. Те привличат своите международни лоялни клиенти тук и показват и популяризират дестинацията София и България, допълни още мениджърът. 

„Изключително важно за имиджа на страната е наличието на международни световни вериги като InterContinental Sofia и Hilton Sofia. Присъствието на подобен тип висок клас хотели е от особено значение за туризма.“, допълни  министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя отчете над 8,4 млрд. лв. приходи през 2018 г. , което е с 6% повече, в сравнение с година по-рано. За последните три години - от 2015 насам, ръстът на приходите от международен туризъм е 34%, каза министърът на туризма. Според нея през миналата година страната ни е посетена от над 9 млн. чуждестранни туристи. По думите й трябва да продължат да се насърчават усилията по привличане на международни инвеститори в хотелския бизнес като се стремим да привличаме големите международни вериги за навлизане и във вътрешността на страната.

Коментари: 0