Германия ще спаси Lufthansa с цената на милиарди евро
Възможно е държавата да вземе дял в авиокомпанията
Германия води преговори с
Lufthansa за милиарди евро държавна помощ, като срещу финансовата подкрепа
държавата би могла да вземе дял в авиокомпанията, приземила повече от 90% от флота
си поради пандемията от коронавируса, пише Reuters.
Според вътрешни източници Lufthansa трябва или да приеме оферта от правителството, или да прекрати дейността си. „Поддържаме контакт с федералното правителство, за да си осигурим ликвидност", споделиха от авиокомпанията, но отказаха да дадат подробности. Министерството на икономиката също отказа коментар.
За преговорите с Германия Lufthansa работи с няколко банки, включително Deutsche Bank, по данни на запознати със случващото се. Goldman Sachs също е участвал, но е възможно американският кредитор вече да не е част от сделката.
Миналата седмица авиокомпанията заяви, че все още не е кандидатствала за държавна помощ, но води преговори с финансови институции и представители на властта за това какъв вид помощ може да получи, ако това се наложи.
Конкурентът ѝ American Airlines възнамерява да кандидатства за до 12 млрд. долара държавна помощ от САЩ, като според представители на банковия сектор Lufthansa се нуждае от държавна подкрепа от подобен мащаб. Заради пандемията от коронавируса пътническите ѝ полети се сринаха почти до нулата. Около 87 000 души екипаж и наземния персонал на Lufthansa ще работят с намалено работно време до края на август.
Почасовата работа е често срещата практика по време на икономически спад. Благодарение на нея персоналът продължава да има паричен поток, а фирмите намаляват разходите си, защото държавата поема процент от трудовите възнаграждения.
Тъй като самолетите не могат изпълняват полети заради мерките срещу разпространение на коронавируса, авиокомпаниите по целия свят са заземили по-голямата част от машините си и мнозина казват, че се нуждаят от държавна подкрепа, за да оцелеят.
Миналата седмица те призоваха правителствата да ускорят политиките си за спасяване на бизнеса, за да не се срине целият въздушен транспорт. Действията им бяха провокирани и от промените в прогнозите, касаещи загубите за авиокомпаниите през 2020 г. Очакванията вече са за над 250 млрд. долара понижение в приходите, което е двойно по-лош сценарий спрямо миналата прогноза.
В Съединените щати кабинетът на президента Доналд Тръмп се готви да предостави до 25 млрд. долара директни безвъзмездни средства на въздушните превозвачи. Миналата седмица инвеститорите компании, водени от държавния си сингапурски колега Temasek, събраха пакет за финансова помощ в размер на 13 млрд. долара за Singapore Airlines. Това е единствената значителна подкрепа за авиокомпания, ударена от COVID-19, досега.