Google инвестира над половин милиард в най-големия китайски конкурент на Alibaba

Така JD.com ще може да достигне до множество потребители извън Китай

Google инвестира над половин милиард в най-големия китайски конкурент на Alibaba

Технологичният гигант Google обяви днес, че ще инвестира повече от половин милиард долара във втория по големина китайски играч в областта на електронната търговия- JD.com.

Като част от стратегическото партньорство, Google ще вложи 550 млн. долара в брой в JD.com, съобщиха компаниите в изявление. В замяна на това Google ще получи повече от 27 милиона нови издадени обикновени акции на JD.com от клас А на емисионна цена от 20,29 долара за акция.

Двете технологични компании заявиха, че ще работят заедно, за да развият инфраструктура в търговията на дребно, която може да персонализира по-добре пазаруването и да намали проблемите на редица пазари, включително Югоизточна Азия.

От своя страна JD.com заяви, че планира да определи набор от артикули за продажба на места като САЩ и Европа чрез Google Shopping - услуга, която позволява на потребителите да търсят продукти на уеб сайтове за електронна търговия и да сравняват цените между различни продавачи.

Партньорството ще отвори канал за JD.com да продава на потребители извън Китай, особено в момент, когато търговското напрежение между Пекин и Вашингтон е високо.

Основателят и главен изпълнителен директор на JD.com Ричард Лиу каза пред CNBC наскоро, че търговската война ще бъде "ужасна" и ще причини много вреди на американските марки. Той също така заяви, че настоящата несигурност ще доведе до пауза в плановете на компанията за разширяване в САЩ.

Китайската компания за електронна търговия се конкурира агресивно с Alibaba на Джак Ма на огромния китайски пазар за електронна търговия. И двете компании са инвестирали значително в технологиите, търговията на дребно и логистиката, за да спечелят потребители.

Коментари: 0