Google инвестира над половин милиард в най-големия китайски конкурент на Alibaba
Така JD.com ще може да достигне до множество потребители извън Китай

Технологичният гигант Google обяви днес, че ще инвестира повече от половин милиард долара във втория по големина китайски играч в областта на електронната търговия- JD.com.
Като част от стратегическото партньорство, Google ще вложи 550 млн. долара в брой в JD.com, съобщиха компаниите в изявление. В замяна на това Google ще получи повече от 27 милиона нови издадени обикновени акции на JD.com от клас А на емисионна цена от 20,29 долара за акция.
Двете технологични компании заявиха, че ще работят заедно, за да развият инфраструктура в търговията на дребно, която може да персонализира по-добре пазаруването и да намали проблемите на редица пазари, включително Югоизточна Азия.
От своя страна JD.com заяви, че планира да определи набор от артикули за продажба на места като САЩ и Европа чрез Google Shopping - услуга, която позволява на потребителите да търсят продукти на уеб сайтове за електронна търговия и да сравняват цените между различни продавачи.
Партньорството ще отвори канал за JD.com да продава на потребители извън Китай, особено в момент, когато търговското напрежение между Пекин и Вашингтон е високо.
Основателят и главен изпълнителен директор на JD.com Ричард Лиу каза пред CNBC наскоро, че търговската война ще бъде "ужасна" и ще причини много вреди на американските марки. Той също така заяви, че настоящата несигурност ще доведе до пауза в плановете на компанията за разширяване в САЩ.
Китайската компания за електронна търговия се конкурира агресивно с Alibaba на Джак Ма на огромния китайски пазар за електронна търговия. И двете компании са инвестирали значително в технологиите, търговията на дребно и логистиката, за да спечелят потребители.