Проблеми с рекламите и YouTube сринаха приходите на Alphabet
Платформата за видео споделяне все повече губи статута си на „златна кокошка“ за технологичния гигант

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Американският технологичен гигант Alphabet, част от който е и Google, отчете най-слабия ръст на доходите си от три години насам, пише Reuters. Сред причините за негативните резултати са нестабилните позиции на компанията в производството на собствени смартфони, но най-големият проблем е, че гигантът губи от преднината си в сферата на онлайн рекламата.
Малко след обявяването финансовия отчет на Alphabet за първото тримесечие на годината акциите на компанията поевтиняха със 7.5%, като това беше най-големият дневен спад от 8-процентното понижение през октомври 2012 г. насам. Днес, по време на предварителната търговия, акциите поскъпват с 1.5%.
Главният финансов директор на Alphabet Рут Порат обясни забавения ръст в приходите на технологичния гигант с валутните колебания, засилената конкуренция в областта на рекламата и с някои продуктови промени.
Компанията е под непрекъснат натиск от страна на рекламодателите да затегне контрола върху бързоразвиващата се платформа за споделяне на видео YouTube, така че да не бъдат спонсорирани порнографски видеа и такива с насилие. Същевременно Alphabet се бори да намери правилната комбинация между различните рекламни формати, така че да използва пълноценно мобилните устройства, домашните гласови асистенти под формата на колонки, както и присъствието си на развиващите се пазари.
Рут Порат също обърна внимание на YouTube при обяснението си за понижените приходи на Alphabet. По думите ѝ през 2017 г. и 2018 г. във видео платформата са били направени редица промени, които са довели до значителен скок в приходите през първото тримесечие на миналата година. Сега обаче няма подобни промени в никой от продуктите на технологичния гигант, затова не може да има отново такова пвожение.
Около 85% от приходите на Alphabet идва от рекламния бизнес на Google – продажба на хиперлинкове, банери и реклами както в собствените сайтове и приложения на компанията, така и в сайтовете на партньорите ѝ. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай обяснява, че забавянията в ръста на печалбата би трябвало да бъдат очаквани, тъй като Alphabet се фокусира върху дългосрочното си развитие.
Малко след обявяването финансовия отчет на Alphabet за първото тримесечие на годината акциите на компанията поевтиняха със 7.5%, като това беше най-големият дневен спад от 8-процентното понижение през октомври 2012 г. насам. Днес, по време на предварителната търговия, акциите поскъпват с 1.5%.
Главният финансов директор на Alphabet Рут Порат обясни забавения ръст в приходите на технологичния гигант с валутните колебания, засилената конкуренция в областта на рекламата и с някои продуктови промени.
Компанията е под непрекъснат натиск от страна на рекламодателите да затегне контрола върху бързоразвиващата се платформа за споделяне на видео YouTube, така че да не бъдат спонсорирани порнографски видеа и такива с насилие. Същевременно Alphabet се бори да намери правилната комбинация между различните рекламни формати, така че да използва пълноценно мобилните устройства, домашните гласови асистенти под формата на колонки, както и присъствието си на развиващите се пазари.
Рут Порат също обърна внимание на YouTube при обяснението си за понижените приходи на Alphabet. По думите ѝ през 2017 г. и 2018 г. във видео платформата са били направени редица промени, които са довели до значителен скок в приходите през първото тримесечие на миналата година. Сега обаче няма подобни промени в никой от продуктите на технологичния гигант, затова не може да има отново такова пвожение.
Около 85% от приходите на Alphabet идва от рекламния бизнес на Google – продажба на хиперлинкове, банери и реклами както в собствените сайтове и приложения на компанията, така и в сайтовете на партньорите ѝ. Главният изпълнителен директор Сундар Пичай обяснява, че забавянията в ръста на печалбата би трябвало да бъдат очаквани, тъй като Alphabet се фокусира върху дългосрочното си развитие.