Google започва триенето на неизползвани акаунти
Всички файлове, снимки и имейли ще изтрити, ако потребителите бързо не предприемат действия
Акаунтът в Google, който не сте използвали с години, може да бъде изтрит тази седмица. От петък технологичната компания започва да премахва акаунти, които са били неактивни поне две години.
Новата политика беше обявена още през май, припомня CNN, а целта е да се предотвратят рискове за сигурността. Вътрешни констатации показват, че по-старите акаунти са по-склонни да разчитат на „рециклирани“ пароли и по-малко вероятно да използват актуални мерки за сигурност, като проверка в две стъпки, което ги прави много по-уязвими към проблеми като фишинг, хакване и спам.
Google изпраща предупреждения до засегнатите потребители от август с множество съобщения до засегнатите акаунти и предоставените от потребителите резервни имейли.
При поетапен подход първите акаунти, които трябва да бъдат изтрити, са тези, които са били създадени и след това никога не са били преглеждани от потребителя, обяви Google през май.
Искаме да защитим вашата лична информация и да предотвратим всякакъв неоторизиран достъп до вашия акаунт, дори ако вече не използвате нашите услуги“, пише Google в актуализация на правилата си през август.
Акаунтите в Google включват всичко – от Gmail до документи, дисково пространство, снимки, което означава, че цялото съдържание в пакета на Google на неактивен потребител е изложено на риск от изтриване.
Има няколко изключения обаче – акаунти с канали в YouTube, тези с оставащи баланси по карти за подарък, използваните за закупуване на цифров артикул, като книга или филм, и тези, които са публикували приложения, които са активни в Google Play store, съобщи компанията през август.
Решението за изтриване на акаунти отива една стъпка по-далеч от по-стара политика. През 2020 г. Google каза, че съдържанието на потребителите ще бъде изтрито от услугите, които са спрели да използват, но самите акаунти няма да бъдат изтрити.
За да запазите акаунта си, всичко, което трябва да направите, е да влезете във вашия акаунт в Google или която и да е услуга на компанията поне веднъж на всеки две години и може би да прочетете имейл, да гледате видеоклип или да направите едно търсене, наред с други дейности.