И гигантът DHL иска да работи с българските дронове

В момента Dronamics води дискусии за разширяване на дейността до Австралия и Канада

И гигантът DHL иска да работи с българските дронове

Снимка: Youtube/Dronamics

4292 ~ 2 мин. четене
Антония Симова Автор: Антония Симова

Логистичният гигант DHL обмисля да започне да използва българските безпилотни самолети Dronamics за някои трансгранични и междуградски полети с цел преодоляване на затрудненията при веригите на доставки. Преговорите между DHL и българския стартъп вече текат, предава Reuters. Към момента международният куриер използва подобни машини за пренасяне на документи, колети и фармацевтични продукти на ограничени разстояния в Германия, Танзания и Китай.

Безпилотните самолети на Dronamics са проектирани да носят товар до 350 кг и имат максимален обхват от 2500 км. Първият сериен безпилотен самолет на стартъпа ще бъде готов през октомври, посочва пред Reuters изпълнителният директор Свилен Рангелов.

Новината за DHL идва месец, след като водещият немски спедитор Hellmann заяви пред Reuters, че ще започне да използва безпилотните самолети с по-голям обсег, разработени от Dronamics, от следващата година с цел да ускори доставките на жизненоважни стоки в Европа.

DHL първоначално обмисля да използва българските дронове в Европа и Азия и вярва, че „сега е правилното време за подобно решение“. Все пак компанията не посочва времева рамка за старт на сътрудничеството с Dronamics.

Ние вярваме, че товарните безпилотни летателни апарати ще бъдат ключов елемент в следващото поколение транспорт в логистиката“, се казва в съобщението на DHL.

Дроновете, които се нуждаят от 400 метра пространство на летището за излитане и кацане, ще летят само между авиотерминали. Към момента има подписани споразумения за кацане на 39 летища в 13 европейски държави и текат дискусии с аеропорти, регулатори и потенциални клиенти в Австралия и Канада, разкрива Рангелов.

До натиска за куриерите в последната година се стигна заради глобалните смущения, дължащи се на COVID, намалена въздушна активност и големите задръствания в пристанищата, дължащи се отчасти на резервирани контейнерни кораби.

Подкрепи Economic.bg