И Starbucks спира платената реклама в социалните медии

Бойкотът включва все по-големи компании

И Starbucks спира платената реклама в социалните медии

Снимка: Unsplashed

Starbucks е поредната компания, която обяви, че ще спре рекламата на „всички социални медийни платформи“ и обещава да проведе дискусии с медийни партньори и организации за граждански права, за да спре разпространението на речта на омразата. Компанията ще продължи да публикува в социалните медии, но без да използва платени промоции, съобщиха от Starbucks в неделя.

„Ние вярваме в обединяването на общности, както лично, така и онлайн, и се противопоставяме на речта на омразата“, казва компанията в изявление в неделя. „Вярваме, че трябва да се направи повече за създаването на приветливи и приобщаващи онлайн общности и вярваме, че както бизнес лидерите, така и политиците трябва да се обединят, за да повлияят на реалната промяна.“

Starbucks е поредният голям рекламодател, който взема подобно решение на фона на бойкот, започнал с Facebook, който вече обхвана и удря други платформи за социални медии. Coca Cola в петък също заяви, че ще спре рекламата на всички платформи за социални медии в световен мащаб, докато Unilever спира рекламата във Facebook, Instagram и Twitter в САЩ до 31 декември. 

Говорител на Starbucks заяви, че тази пауза в социалните медии няма да включва YouTube, който е собственост на Google.

От Starbucks заявиха, че спират рекламата, но не се присъединяват към кампанията за бойкот #StopHateForProfit, която стартира по-рано този месец.

След като група организации призоваха рекламодателите във Facebook да преустановят пускането на рекламите си през месец юли, повече от 100 компании, включително Levi's, Patagonia, REI, Lending Club и The North Face, обявиха намерението си да се присъединят, според последните информации. Групата организации включва Лигата за борба с клеветата, NAACP, Sleeping Giants, Color of Change, Free Press и Common Sense, които помолиха „големите рекламодатели във Facebook да покажат, че няма да подкрепят компания, която поставя печалбата пред безопасността“.
Коментари: 0