Инвестицията в младите кадри е инвестиция в по-добра и сигурна бизнес среда
Младите хора трябва да имат сигурност и перспектива, за да останат в България, смята Милена Драгийска
- Каква е дейността на Вашата компания?
- Лидл България е водеща търговска верига у нас. В Европа ние сме лидер в бизнеса с търговия на хранителни стоки, а в световен план сме четвъртата най-голяма верига магазини в ритейл сектора. Компанията стъпва на българския пазар през 2010 г., а днес, 7 години по-късно, вече имаме 87 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра и над 2 300 служители. Освен че марката Lidl се превръща в синоним на оптимално съотношение качество-цена, през годините се утвърждаваме и като един от най-големите работодатели, инвеститори и данъкоплатци в страната.
- Кои са най-наболелите проблеми, с които се сблъсквате във Вашия сектор?
- Всеки бизнес ежедневно се изправя пред различни предизвикателства. Разбира се, бързооборотният сектор не прави изключение. Да отговорим в най-голяма степен на потребителските желания, да предусетим нуждите на нашите клиенти, да допринасяме за налагането на добри бизнес практики и устойчиво развитие, да работим в посока повече възможности – това са само част от нашите ежедневни предизвикателства, които още повече ни амбицират да вървим напред.
Динамичността и иновативността на корпоративните среди все още често се препъва в закостенели разбирания и подходи в администрацията, нееднакво прилагане на стандарти и липса на конструктивен диалог по отделни нормативни пречки в много оперативни посоки на ежедневната работа. Това обобщение смеем да го изкажем, защото всеки бранш може да даде множество примери за всеки един от споменатите аспекти на сблъсъка между манталитета корпоративно – административно. Такова е нашето впечатление от различни работодателски и други подобни структури, с които обменяме мисли, както и от ежедневната работа на нашите собствени служители и на централно, и на общинско ниво. За щастие, тази тема се осъзнава от водещия политически елит, който говори и за електронно правителство, и за намаляване на административните тежести – дай боже, по-ускорено да станем свидетели на неговата реализация.
- Защо решихте да подкрепите инициативата на PwC България?
- Освен че е изключително стойностна и смислена, целта на тази инициатива напълно се припокрива с една цел, която ние, в Лидл България следваме от стъпването ни на пазара до днес, а именно – да връщаме младите и талантливи кадри в страната. През всички тези години, чрез конкретни и целенасочени действия, сме връщали и продължаваме да връщаме млади хора в България. Доказва го и фактът, че над 20% от ръководния ни състав са именно кадри, върнали се от чужбина, за да се реализират в нашата компания. За нас това е повече от ясен знак, че около тази кауза трябва да се обедини целият бизнес, за да покажем на всички млади хора тук и в чужбина, че има много повече от 25 причини, поради които да останат или да се върнат в България.
- Смятате ли, че компаниите трябва да участват активно в подготовката на кадрите за пазара на труда?
- Категорично сме убедени в това. Днешните млади кадри са нашите бъдещи служители. Затова инвестирайки в тяхното развитие, обучение и подкрепа, ние инвестираме в една по-добра и сигурна бизнес среда.
- Как според Вас трябва да се стимулират квалифицираните кадри, за да останат в България?
- Като им предложим сигурност и перспектива тук, в България. Като им предложим конкурентни възможности за развитие и бъдем пример за тях, че тук можеш да бъдеш успешен. Точно това им предлагаме и ние, в Лидл България – силен старт за тяхното кариерно развитие, обучение и квалификация, спокойствие и коректност, най-високото заплащане в бранша и най-добрите условия на работа. Важно е да им покажем с действия, че тук са ценени и че могат да се реализират повече от успешно. Има множество конкретни примери.Интервюто е част от кампанията "Tвoитe 25 пpичини дa избepeш Бългapия" на "Прайсуотърхаускупърс България" ЕООД (PwC Bulgaria), в която Economic.bg е партньор.