Исторически спад на смартфон пазара и рокади на върха
Apple измести Samsung от лидерската позиция на глобалния пазар
~ 2 мин.
Четвъртото тримесечие на 2017 г. поднесе някои изненади в сферата на смартфон бизнеса – Samsung сдаде първото място по продажби в света, а пазарът като цяло бележи исторически спад от 9%.
Според данните в Quarterly Mobile Data Tracker на International Data Corporation (IDC) за мобилните телефони компанията от Купертино е продала най-много смартфони в периода от октомври до декември, общо 77.3 млн. броя. С това тя е завоювала 19.2% от световния пазар. За сравенение Samsung е доставила 74.1 млн. смартфона, с което е грабнала дял от 18.4%.
От таблицата по-долу става ясно, че в топ 5 на най-добре представилите се през тримесечието производители влизат още Huawei на трето място, Xiaomi на четвърто и Oppo на пето. Любопитно е, че представянето на всички компании, с изключение на Xiaomi, е спаднало на годишна база.
Световният номер четири обаче бележи впечатляващ ръст от близо 97% спрямо същия период на миналата година. Китайският играч е увеличил дела си на пазара от 3.3% на 7% благодарение на това, че излезе от границите на собствената си държава и стъпи в страни като Индия и Русия.
Целогодишното представяне на играчите обаче е малко по-различно от това през тримесечието. За цялата 2017 г. най-многобройните продажби са на сметката на Samsung – 317.3 млн., следвана от Apple – с 215.8 млн., Huawei – 153.1 млн., Oppo – 111.8 млн. и Xiaomi – 92.4 млн.
Отново връщайки се на данните за тримесечието, трябва да се отбележи, че спадът от 9% е най-големият в историята на смартфон пазара. При това резултатите идват в периода на зимните празници, който по традиция е силен за сегмента.
Както Economic.bg писа преди време, анализаторите прогнозират забавяне на ръста през 2018 г. поради насищането на развиващи се пазари като китайския например. Междувременно топ играчите като Samsung и Apple бележат по-лоши резултати за сметка на китайските „нашественици“, като основната причина за това са скъпите устройства на първите в сравнение с повишаващото се качество и по-ниската цена на вторите.