Италиански производител готви удар по Nutella
Фирмата Barilla ще се възползва от една от слабите страни на популярния течен шоколад

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Течният шоколад на Nutella от години е гордостта на супермаркетите, но италиански производител на паста се подготвя да детронира марката от трона ѝ.
Фирмата Barilla, която в международен план е известна със своите спагети и макарони, пакетирани в сини кутии, се готви догодина да пусне своя марка течен шоколад. Това ще е голямо предизвикателство за Nutella, която стана световен феномен през 80-те години на миналия век и която генерира годишни продажби за над 2 млрд. евро.
С 54% дял от световния пазар на течен шоколад, Nutella е на върха на пирамидата и на практика няма голям конкурент на масовия пазар. Компанията, която е на второ място по пазарен дял – турската Yildiz Holding – има едва 2%.
Barilla обаче има ясен план как да вземе значителна част от дела на Nutella. Италианският производител готви течен шоколад на име Crema Pan di Stelle, който ще се възползва от една слабост на Nutella – фактът, че съдържа палмово масло. Производителят на Nutella – италианската компания Ferrero – защити съставката, заявявайки, че е безопасна за здравето, когато е рафинирана при определени температури. От Ferrero също така заявиха, че купуват палмово масло от устойчиви ферми.
Източници от бранша са казали пред Reuters, че атаката спрямо Nutella идва, защото Ferrero се готви да конкурира един по-малко известен бизнес на Barilla – на бисквити. Според представители на хранителната индустрия догодина Ferrero ще представи пълнени с Nutella бисквити, което ще е директен конкурент на марката на Barilla – Baiocchi.
За да нанесе удар на Nutella Barilla е подготвила течен шоколад по рецепта, която съдържа слънчогледово масло, 10% по-малко захар, лешници единствено от Италия и какао от устойчиви ферми, казали са източници.
Фирмата Barilla, която в международен план е известна със своите спагети и макарони, пакетирани в сини кутии, се готви догодина да пусне своя марка течен шоколад. Това ще е голямо предизвикателство за Nutella, която стана световен феномен през 80-те години на миналия век и която генерира годишни продажби за над 2 млрд. евро.
С 54% дял от световния пазар на течен шоколад, Nutella е на върха на пирамидата и на практика няма голям конкурент на масовия пазар. Компанията, която е на второ място по пазарен дял – турската Yildiz Holding – има едва 2%.
Barilla обаче има ясен план как да вземе значителна част от дела на Nutella. Италианският производител готви течен шоколад на име Crema Pan di Stelle, който ще се възползва от една слабост на Nutella – фактът, че съдържа палмово масло. Производителят на Nutella – италианската компания Ferrero – защити съставката, заявявайки, че е безопасна за здравето, когато е рафинирана при определени температури. От Ferrero също така заявиха, че купуват палмово масло от устойчиви ферми.
Източници от бранша са казали пред Reuters, че атаката спрямо Nutella идва, защото Ferrero се готви да конкурира един по-малко известен бизнес на Barilla – на бисквити. Според представители на хранителната индустрия догодина Ferrero ще представи пълнени с Nutella бисквити, което ще е директен конкурент на марката на Barilla – Baiocchi.
За да нанесе удар на Nutella Barilla е подготвила течен шоколад по рецепта, която съдържа слънчогледово масло, 10% по-малко захар, лешници единствено от Италия и какао от устойчиви ферми, казали са източници.