Японското правителство иска хората да пият повече
Националната данъчна агенция организира конкурс за идеи, с които да се стимулира консумацията на алкохол

© ECONOMIC.BG / Dreamstime
Японското правителство стартира национален конкурс за идеи за насърчаване на хората да пият повече алкохол, съобщава The Guardian. Причината за тази меко казано странна инициатива е промененото поведение на младите хора – те пият по-малко, а това засяга негативно бюджетните приходи.
Кампанията The Sake Viva! се организира от Националната данъчна агенция (NTA) и призовава 20- до 39-годишните да излязат с предложения, чрез които да се съживи популярността на алкохолните напитки. Според изданието алкохолът е изпаднал в немилост поради промените в начина на живот по време на коронавирусната пандемия и сред младите хора.
Конкурсът, който продължава до 9 септември, призовава за „нови продукти и дизайн“, както и за начини за насърчаване на пиенето у дома. Участниците също се насърчават да изследват методите за продажба, използвайки метавселената, според местния уебсайт JiJi.com.
NTA съобщи, че консумацията на алкохол в Япония е спаднала от средно 100 литра на човек годишно през 1995 г. до 75 литра през 2020 г. Намаляването на продажбите на алкохол удари бюджета на Япония, който е на дефицит от повече от 48 трилиона йени.
Приходите от облагането на алкохола представляват 1.7% от данъчните постъпления на Япония през 2020 г. За сравнение, през 2011 г. делът им беше 3%, а през 1980 г. – 5%. Общите приходи от данъци върху алкохола през финансовата 2020 г. са намалели с повече от 110 милиарда йени до 1.1 трилиона йени в сравнение с предходната година, каза NTA по-рано този месец. Това е най-големият срив при приходите от данъци върху алкохола от 31 години, според Japan Times.
„Тъй като работата от вкъщи напредна до известна степен по време на кризата с Covid 19, много хора може да са се запитали дали трябва да продължат с навика да пият с колеги, за да задълбочат комуникацията“, каза служител на приходната агенция. „Ако „новото нормално“ пусне корени, това ще бъде допълнителен проблем за данъчните приходи.“
Имаше особено рязък спад в потреблението на бира, като обемът на продажбите намаля с 20% до по-малко от 1.8 милиарда литра.
Пивоварната Kirin, която произвежда Kirin Lager и Ichiban Shibori, каза, че консумацията на бира на глава от населението в Япония е възлизала на около 55 бутилки през 2020 г., което е спад от 9.1% спрямо предходната година.
Министерството на здравеопазването на Япония заяви, че се надява кампанията също да напомни на хората да не забравят да пият само „подходящото количество алкохол“.
Финалистите в конкурса ще бъдат поканени на гала церемония по награждаването в Токио на 10 ноември, а данъчната служба заяви, че ще подкрепи комерсиализацията на идеите на победителя.