Как ще изглеждат моловете на бъдещето?
Промяната на вкусовете и възходът на електронната търговия накараха пазаруващите да посещават молове все по-рядко

Нова ера в пазаруването се очертава на световния хоризонт. Футуристични молове в Китай вече предлагат технологии, с които се надяват да върнат клиентите в търговските центрове.
"В САЩ, моловете изглеждат точно по начина, по който изглеждаха преди двайсет години“, каза Дебора Уейнсуиг, изпълнителен директор на Fung Business Intelligence Centre. „Ние трябва да ги направим по-вълнуващи и по-забавни“, казва още тя.
Промяната на вкусовете и възходът на електронната търговия накараха пазаруващите да посещават молове все по-рядко. За да се конкурират с онлайн пазаруването, молове трябва да съответстват на електронната търговия в удобството и да създават експериментални продукти, които да карат клиентите да посещават търговския център, защото не могат да получат тези услуги онлайн.
Тъч екран платформите, които предоставят информация за клиентите стават все по-честа и интерактивна функция, пише Business Insider.
Например, YunTouch използва технология за разпознаване на лица, за да събира и анализира последните покупки на клиентите. В САЩ, Ralph Lauren тества интерактивно огледало, което позволява на купувачите да променят осветлението в съблекалнята като могат да избират между дневна светлина, залез или как ще изглежда роклята им в нощен бар, да поискат други размери, да разглеждат други стоки, или да взаимодействат с продавач-консултанта.
Магазините също тестват и роботи за търговия на дребно, като Pepper, който владее осем езика и може да служи като личен стилист и продавач. Роботът може дори да се свързва с клиентите, които използват електронна поща и текстови съобщения.
Тези нови услуги се опитват да дадат на потребителите технологии, до които те няма да имат достъп в собствените си домове. Въпреки това, другата основна промяна в търговския център на бъдещето е в собствените ръце на клиентите - техните смартфони.
Приложенията са особено привлекателни за търговците на дребно, тъй като те могат да съберат повече информация за купувачите. Дружеството Shenzhen Rainbow, което притежава повече от 30 универсални магазина в търговски центрове в Китай, наскоро стартира приложение, което доставя рекламни съобщения, чрез които компанията може да събира и анализира данни за купувачите.
Чрез различни "апове", търговците се свързват с клиентите си дори когато те не са в търговския център. Те дават бързи и удобни актуални отговори на посетителите, „умните“ търговски центрове могат да привлекат хората отново в магазините. Много от тези услуги вече са достъпни в Китай и тепърва навлизат и в САЩ, където хората все по-рядко влизат в моловете.
Всъщност новите технологии спомагат за спада в посещенията на моловете в Америка, тъй като купувачите се обръщат все повече към електронната търговия. Въпреки това, днес приливите се обръщат. Сега, с новите преживявания и смартфон технологии, търговците на дребно също имат възможност да използват технологиите, за да преобърнат падението на мола.