Социални мрежи, изложения и инфлуенсъри: Как ще се рекламира българският туризъм?
Ресорното министерство планира партньорства с водещи световни медии, като National Geographic, BBC и CNN
![Социални мрежи, изложения и инфлуенсъри: Как ще се рекламира българският туризъм?](/web/files/articles/147137/narrow_image/thumb_1040x585_gggg.jpg)
© ECONOMIC.BG / Министерство на туризма
Реклами в социалните мрежи и Google, повече изложения и договори със световни медии. Това в общи линии е планът на Министерството на туризма, ръководено от Евтим Милошев, за рекламата на България през 2025 г.
Годишната програма за национална туристическа реклама поставя акцент върху иновативния маркетинг и дигитализацията. Предвиждат се партньорства с водещи световни медии, като National Geographic, BBC и CNN, както и мащабни кампании в платформите Google, Meta и Booking.com.
Тези активности ще подкрепят позиционирането на България като атрактивна дестинация за културен, спа и здравен туризъм, съобщават от туристическото ведомство.
За създаването на мащабна рекламна кампания обаче е необходим и доста сериозен бюджет. От представения проектобюджет за 2025 г. стана ясно, че за туристическото министерство отново не се предвижда увеличение на средствата.
Все пак проектобюджетът може да бъде променен или напълно отхвърлен преди окончателното му приемане.
В тази политическа нестабилност туризмът е видът политика, която представя България по най-добрия начин. Поздравявам Министерството на туризма с амбициозната програма за 2025 г.“, заяви Сийка Кацарова, председател на Български съюз по балнеология и СПА туризъм, член на Националния съвет по туризъм (НСТ).
Какво още ще включва рекламата?
Важен акцент в програмата за реклама на България е разширяването на присъствието на страната на ключови международни туристически изложения, казват още от Министерството на туризма.
През следващата година България ще участва на 27 международни туристически форума, включително в Дания, Китай, Швейцария и Япония, което значително разширява обхвата на националното ни представяне. Планирани са и събития от типа Road Show на ключови пазари, както и организиране на опознавателни турове за чуждестранни журналисти, инфлуенсъри и туроператори, които да продължат да популяризират страната ни и възможностите за туризъм 4 сезона.
Какво показва статистиката?
По време на заседанието на НСТ, което се проведе в четвъртък, бяха представени данни от Националния статистически институт (НСИ), които доказват че за периода януари -септември 2024 г. секторът отчита рекорд както по отношение на брой регистрации на туристи, така и на брой нощувки и приходи от нощувки.
От това (бел. ред. – статистиката) може да се направи изводът, че културният, спа и другите видове туризъм се развиват с по-високи темпове, което е признак на успех от гледна точка на диверсификацията на туристическия продукт“, заяви министърът на туризма Евтим Милошев.
Междувременно тази седмица стана ясно, че България официално става пълноправен член на Шенгенското пространство, което според представители на туристическия бранш в България ще доведе до подобряване на имиджа на страната ни като туристическа дестинация.