Китай иска да купи канадския самолетостроител Bombardier
В последните няколко години дивизията за гражданска авиация на канадския самолетостроител изпитва затруднения

Bombardier може да получи скоро свежа порция пари от Далечния изток. Според "Файненшъл таймс" държавната самолетна компания Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) е в преговори за купуването на дял от поделението на Bombardier за търговски самолети и програмата за новите машини C-Series (на снимката).
В последните няколко години дивизията за гражданска авиация на канадския самолетостроител изпитва затруднения във възвращаемостта на милиардите долари, инвестирани в разработки, в опит да се конкурират двата най-популярни модела самолети - Boeing 737 и Airbus A320.
Bombardier C-Series получи критичен прием, производството му бе отлагано неколкократно и се забави.
Най-голямата поръчка на нови самолети идва от американската Delta Airlines, която е поръчала 75 машини за 5,6 млрд. долара.
Като резултат Bombardier бе принудена да приеме на два пъти спасителни мерки от държавата в размер на 3 млрд. долара за последните 2 г.
Китайската държавна самолетна компания COMAC наскоро представи два нови самолета. Единият е ARJ21 за регионални полети, докато големият пътнически самолет C919, който наскоро направи първия си полет, конкурира директно Airbus A320.
И въпреки че и двата идват като резултат от най-високите съвременни достижения на китайската авиация, не могат да се доближат до ефективността и високата технология на Bombardier's C-Series, коментира изданието.
Двете компании имат история на съвместно сътрудничество. Bombardier and COMAC работят заедно през по-голямата част от последното десетилетие за създаване на синергия между програмите си за C-Series и C919.