Китай ще бие САЩ в AI надпреварата заради по-слабите си закони

Става дума слабо развитото законодателство в областта на защитата на лични данни

Китай ще бие САЩ в AI надпреварата заради по-слабите си закони

Снимка: Pexels

652 ~ 2 мин. четене
Двете най-големи икономики в света – Китай и САЩ, доминират в научноизследователската и развойна дейност в областта на изкуствения интелект (AI), но азиатската страна вероятно ще излезе победителят в тази надпревара. Причината е, че там няма „сериозен закон“ за защита на данните, посочват от Credit Suisse, като според анализаторите това дава на компаниите свободата да развиват своите технологии. 

Към момента Китай изостава от САЩ във всяка една област по отношение на AI – в хардуера, в изследванията, в алгоритмите и в комерсиализацията на индустрията. Има обаче едно изключение и това са големите бази данни, сочи скорошен доклад на Oxford University. 

„Не казвам, че китайските компании са по-добри от американските, нито че китайските инженери са по-добри от американските“, коментира Дон Тао от Credit Suisse. Той аргументира мнението си, че Китай ще поведе в съревнованието, с факта, че в страната няма кой знае колко сериозен закон за защита на личните данни. Именно това според него  ще превърне комунистическата държава в топ AI играч. 

Коментарът на Тао, един от известните експерти в Китай, идва на фона на силно затягащата се примка в защита на личните данни в Европа. Само след два месеца на Стария континент влизат в сила нови правила в областта, известни като GDPR (General Data Protection Regulation), които обещават сериозни рестрикции за всички фирми и организации.

Така например, ако изтичането на данните на 50 млн. потребители на Facebook, се бе случило след 25 май, санкциите за компанията щяха да са много по-сериозни. Както еврокомисарят по правосъдието Вера Йоурова коментира, в бъдеще скандали като този, ще водят до „драконови санкции“

Тао очаква, че в някакъв момента и Китай ще предприеме по-сериозни мерки в областта. Основното предизвикателство пред властите ще да намерят баланс между защитата на потребителите и това да не навредят на растежа на технологичния сектор. 

Компаниите в него направиха много сериозен скок през последното десетилетие. Пазарната капитализация на Tencent например се увеличи от 13.38 млрд. долара през 2007 г.  до 491.57 млрд. долара през 2017 г. 
Подкрепи Economic.bg