Китайският конкурент на Tesla се готви за борсов дебют в Ню Йорк
Nio очаква да набере 1,8 млрд. долара

~ 2 мин.
Докато Илон Мъск се опитва да свали Tesla от борсата, китайският й съперник се готви да дебютира на фондовия пазар в САЩ. Стартъпът за електрически автомобили Nio иска да набере 1,8 млрд. долара, като пусне акциите си на Нюйоркската фондова борса, според подадените документи за първичното предлагане, съобщава Си Ен Ен.
Nio, основана през 2014 г., вече има някои инвеститори i fh,f;kr dlfd,r, включително китайските технологични компании Tencent и Baidu, както и американската компания за рисков капитал Sequoia Capital.
Компанията е описвана от някои анализатори като най-големия съперник на Tesla в Китай, най-големият автомобилен пазар в света.
Nio със сигурност може да се конкурира с Tesla по отношение на цената, отбелязва американската медия. Електрическият SUV модел на компанията ES8 , който бе представен миналата година, се продава за около $65 000, или около половината от текущата цена на базовата версия на Model X на Tesla в Китай.
Nio започна да доставя своите SUV на клиенти през юни и вече са доставени около 17 000 от автомобилите.
Засега не се съобщава кога китайската компания планира да насрочи първичното си публично предлагане на борсата в Ню Йорк.
Nio, основана през 2014 г., вече има някои инвеститори i fh,f;kr dlfd,r, включително китайските технологични компании Tencent и Baidu, както и американската компания за рисков капитал Sequoia Capital.
Компанията е описвана от някои анализатори като най-големия съперник на Tesla в Китай, най-големият автомобилен пазар в света.
Nio със сигурност може да се конкурира с Tesla по отношение на цената, отбелязва американската медия. Електрическият SUV модел на компанията ES8 , който бе представен миналата година, се продава за около $65 000, или около половината от текущата цена на базовата версия на Model X на Tesla в Китай.
Nio започна да доставя своите SUV на клиенти през юни и вече са доставени около 17 000 от автомобилите.
Засега не се съобщава кога китайската компания планира да насрочи първичното си публично предлагане на борсата в Ню Йорк.
Nio обаче планира да разшири продажбите си и извън Китай, включително и в САЩ. Фирмата вече има офиси в различни точки на света, включително Калифорния, Лондон и Мюнхен.
Китай вече е най-големият пазар на електрически автомобили в света, така че Nio е изправена пред сериозна конкуренция. Освен Tesla, големи играчи са и други местни автомобилни компании като BYD и Geely.
Китай вече е най-големият пазар на електрически автомобили в света, така че Nio е изправена пред сериозна конкуренция. Освен Tesla, големи играчи са и други местни автомобилни компании като BYD и Geely.
Nio е започнала да генерира приходи едва тази година, става ясно от подадените документи. През първата половина на 2018 г. компанията регистрира само 7 млн. долара продажби и загуби от 503 млн. долара.
За сравнение, Tesla вече има около 2 милиарда долара годишни продажби в Китай, въпреки че произведените в САЩ автомобили са изправени пред тежки вносни мита. Tesla има планове да прави до 500 000 автомобила годишно в Китай, откривайки огромна фабрика в Шанхай.