Куриерът Sameday ще инвестира още 13 млн. лв. в автомати за пратки
Откакто стъпи на българския пазар, компанията отчита нарастващ интерес към услугата easybox

© ECONOMIC.BG / Sameday
Куриерската компания Sameday планира да инвестира 13 млн. лв. в България през 2024 г. в инсталиране на нови easybox кутии. Компанията притежава най-голямата мрежа от автомати за безконтактно получаване на пратки в страната. Тя оперира в България официално от 2022 г.
Според скорошно проучване, поръчано от Sameday, нагласите на потребителите в България показват, че все повече клиенти избират да получат своите пратки от автомат.
Интересът към безконтактното получаване на пратки е доказателство за променящите се нужди на крайните клиенти. През следващите месеци ще продължим да надграждаме традиционната доставка“, споделя Радослав Крумов, изпълнителен директор на Sameday България.
Кои са Sameday?
Sameday е регионална куриерска компания, която оперира в Румъния, Унгария и България, предоставяйки цялостни услуги за доставка.
Освен традиционните услуги, тя разширява обхвата си на дейност посредством мрежата си от 5000 easybox кутии в трите държави, на територията на които оперира. Конкретно за България, локациите на автоматизираните шкафове за доставка са 437. През изминалата година компанията е инвестирала над 6.4 млн. лева у нас, а плановете са през 2024 г. те да се увеличат близо 3 пъти и да надхвърлят 17.1 млн. лева.
Инвестицията специално в нови easybox локации в България ще е в размер на 13 млн. лв. през настоящата година, уточниха от Sameday за Economic.bg.
В България делът на онлайн продажбите нараства с високи темпове. Откакто започнахме дейността си в страната през 2022 г., използваме дългогодишния си опит, натрупан в Румъния и Унгария, за да интегрираме високи технологии и оптимизации на местния пазар, които се възприемат много положително“, казва Лучиан Балтару, основател и главен изпълнителен директор на Sameday.
Бизнес клиенти
В България Sameday си партнира с близо 1500 онлайн магазина, сред които еMAG, Fashion Days, Douglas, Decathlon.
Компанията предлага възможност на своите бизнес клиенти за лично зареждане на пратките в шкафовете, а крайните клиенти получават пратките си посредством ПИН код или генериран QR код.