12 лева става е-подписът за граждани
„Информационно обслужване“ намали цените наполовина, до 40% е намалението за фирми

~ 2 мин.
Цената на електронните подписи за граждани намалява двойно и става 12 лева. Това предвижда намалението на тарифата на "Информационно обслужване", което е в сила от 21 януари 2015 г. За фирмите намалението е с повече от 15 %, а комплектът карточетящо устройство и карта за е-подпис е с 40 процента по-евтин.
На представянето на новата тарифа присъстваха заместник министър-председателят по коалиционната политика и държавната администрация Румяна Бъчварова, която получи електронен подпис с 3-годишен срок на валидност; зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов; изпълнителният директор на „Български пощи“ Деян Дънешки и изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ Ивайло Филипов.
Намалението на тарифите съвпада с политиката на правителството и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за по-голяма достъпност на електронните услуги“, каза зам.-министър Борисов. По думите му, до този момент една от основните причини за слабото използване на електронни услуги от гражданите беше цената на електронния подпис, който се изисква за удостоверяване на личността пред цифровата администрация.
На представянето на новата тарифа присъстваха заместник министър-председателят по коалиционната политика и държавната администрация Румяна Бъчварова, която получи електронен подпис с 3-годишен срок на валидност; зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов; изпълнителният директор на „Български пощи“ Деян Дънешки и изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ Ивайло Филипов.
Намалението на тарифите съвпада с политиката на правителството и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за по-голяма достъпност на електронните услуги“, каза зам.-министър Борисов. По думите му, до този момент една от основните причини за слабото използване на електронни услуги от гражданите беше цената на електронния подпис, който се изисква за удостоверяване на личността пред цифровата администрация.
„Електронните услуги улесняват гражданите при подаване на данъчни декларации, на информация към Търговският регистър, получаване на електронни свидетелства за съдимост, електронно подаване и отчитане на проекти с евро средства, проследяване на документи към деловодните системи на държавната администрация, преглед на здравно досие и други“, каза Валери Борисов. Той даде пример с електронното заявяване и получаване на свидетелство за съдимост.
„В периода на данъчна кампания, електронният подпис гарантира ненарушимост на данъчната декларация и нейната автентичност. Това улеснява гражданите и фирмите да подадат годишните декларации без да чакат на опашки и да получат 5% отстъпка, ако не дължат суми на държавата“, съобщи заместник-министър Борисов.
Той добави, че нивото на сигурност на е-подписа в електронния свят е изключително високо. През последните 14 години са издадени близо 400 000 електронни подписи, като този брой ще се увеличава с предлагането на повече електронни административни услуги.