Lidl ще разшири гамата български продукти в магазините си
Продуктовата линия \"Родна стряха\" отчита отлични търговски резултати
Месец след старта
на линията продукти „Родна стряха” в Lidl българската марка отчита отлични търговски резултати.
Това заяви
пред журналисти Милена Драгийска, изпълнителен директор на Lidl България. Поради тази причина веригата е решила през следващите 6 месеца от развитието на
кампанията да разшири асортимента на български стоки „Родна стряха”.
Идеята на компанията да събере под едно име традиционните за българската трапеза продукти допринася и за сериозен ръст в продажбите на родните производители. В магазините вече се предлагат над 50 продукта с произход България и броят им ще расте. Резултатите показват, че има 61% ръст при продажбите на млечните продукти, след като стават част от продуктовата селекция. При месните увеличението е с 37%, сравнение със същия период на 2016 г. Впечатляващ е ръстът в оборота от български производители на вина – 174% през февруари 2017 г. сравнение с февруари 2016 г.
Доказателство за приноса на компанията в устойчивото развитие на земеделския бизнес у нас показват и положителните им резултати. „Само за месец февруари надвишихме годишния си оборот за 2016 г. с Lidl България”, коментира Ивона Панайотова, собственик на фирма „Венеца”. Халвите и локумите с името „Венеца” вече се изнасят и за Румъния. В рамките на същия период фирмата „Еко Мес” (месни продукти) е произвела 62 000 артикула за марката „Родна стряха”. Производителят на кашкавал „Мероне” (кашкавал) също отчита добри резултати – 23% ръст в доставките през 2016 г. в сравнение с 2015 г.
Компаниите, които работят с Lidl успяват да изнесат продукцията си към 1 до 15 държави в зависимост от възможностите им за производство. „Lidl осигурява сериозни шансове за експорт и над 20 фирми вече изнасят в редица европейски страни”, заяви Драгийска
„С над 40% от българските производители, с които сме започнали работа при стъпването си в България през 2010 г., продължаваме да си партнираме и до днес. В самото начало някои от тях са произвеждали за нас само един продукт, докато сега те са до 10 продукта,” добави тя. И днес Lidl не е затворен за нови партньорства и ще продължава работата си, стимулирайки българското земеделие, коментира още изпълнителният директор.