Lockheed Martin представи планове за тих свръхзвуков пътнически самолет
Quiet Supersonic Technology Airliner ще превозва до 40 пътници

2678
~ 2 мин. четене
Lockheed Martin Aeronautics представи свой проект за нов свръхзвуков пътнически самолет, който ще е и тих. Плановете, макар и все още на концептуално ниво, може да са ясна индикация за това, че сме на ръба на нова златна ера на супер-бързото въздухоплаване, коментира Си Ен Ен.
Quiet Supersonic Technology Airliner, елегантен реактивен самолет с два двигателя, който ще превозва до 40 пътници при скорост Mach 1.8, бепредставен на конференция на Американския институт по аеронавтика и астронавтика в Далас.
Макар и все още далеч от етапа на изграждане, дизайнът използва работата на Lockheed Martin с NASA по създаването на X-59 Quiet SuperSonic Technology X-plane - свръхзвуков самолет, който не създава интензивен звуков шум, който обикновено се свързва с въздухоплавателните средства, нарушаващи звуковата бариера.
Силният шум, създаван от Concorde, когато той премина прага на скорост Mach 1, пречеше на самолета да експлоатира наземни маршрути, значително намалявайки неговата икономическа жизнеспособност.
В момента се провеждат тестове за X-59, които биха могли да проправят пътя за преосмисляне на регулациите, забраняващи свръхзвукови полети по суша. Затова американският военен и аерокосмически гигант иска да е готов с търговски самолет, който може да се възползва от новооткритите маршрути.
Проектът QSTA не е единственият за нов търговски свръхзвуков пътнически самолет на чертожната маса.
Quiet Supersonic Technology Airliner, елегантен реактивен самолет с два двигателя, който ще превозва до 40 пътници при скорост Mach 1.8, бепредставен на конференция на Американския институт по аеронавтика и астронавтика в Далас.
Макар и все още далеч от етапа на изграждане, дизайнът използва работата на Lockheed Martin с NASA по създаването на X-59 Quiet SuperSonic Technology X-plane - свръхзвуков самолет, който не създава интензивен звуков шум, който обикновено се свързва с въздухоплавателните средства, нарушаващи звуковата бариера.
Силният шум, създаван от Concorde, когато той премина прага на скорост Mach 1, пречеше на самолета да експлоатира наземни маршрути, значително намалявайки неговата икономическа жизнеспособност.
В момента се провеждат тестове за X-59, които биха могли да проправят пътя за преосмисляне на регулациите, забраняващи свръхзвукови полети по суша. Затова американският военен и аерокосмически гигант иска да е готов с търговски самолет, който може да се възползва от новооткритите маршрути.
Проектът QSTA не е единственият за нов търговски свръхзвуков пътнически самолет на чертожната маса.
Американският стартъп Boom Supersonic е привлякъл инвестиция от 10 млн. долара от Japan Airlines и според сведенията десетки предварителни поръчки за предвиждания му 55-местен самолет, способен да достигне скорост Mach 2.2.
Ако бъде разрешено използването на свръхзвукови самолети по най-големите авиационни маршрути, времето за летене може значително да се съкрати, смятат експертите.
Засега обаче това е въпрос на бъдеще.