Енергетика
424
Lyft вече прави по 1 млн. превоза дневно
Компанията бележи стремителен ръст на фона на негативните тенденции в конкурентната Uber

Снимка: Lyft.com
788
~ 2 мин. четене
Компанията за споделено пътуване Lyft продължава да бележи положителни резултати и да печели на фона на основния си съперник Uber, който от началото на годината се препъва в проблем след проблем. В момента Lyft прави по 1 милион превоза всеки ден в САЩ и е на път да достигне 350 милиона за цялата година.
"Тези важни етапи на растежа се дължат на безмилостния и многогодишен фокус върху нашата мисия за подобряване на живота на хората с най-добрия транспорт в света", коментира президентът на компанията Джон Цимер пред Business Insider.
Проблемите на Uber започнаха през януари, когато около 200 000 потребители на услугата изтриха акаунтите си в рамките на вълната #DeleteUber, предизвикана от противоречивите действия на компанията по време на таксиметровата стачка на летище “Дж. Ф. Кенеди“.
На този фон Lyft непрекъснато увеличава пазарния си дял. Броят на пътуванията е нараснал с над 100% за 48 последователни месеца. Трябва да се отбележи, че компанията получи допълнителен тласък и заради проблемите в Uber, чийто клиенти просто смениха услугата ѝ с тази на Lyft.
Базираната в Сан Франциско транспортна компания твърди, че на някои пазари е достигнала 40% пазарен дял. Видимо добре Lyft се представя в градове като Атланта, Чикаго и Ню Йорк. Според собствените ѝ статистика, на национално ниво услугата има 30% дял, но външни анализатори ѝ дават нива, близки до 20-те процента.
Несъмнено Uber все още има значително предимство по размер както по отношение на териториалното ѝ разпространение, така и по отношение на броя извършени превози. Ако Lyft оперира 350 града и то само в САЩ, Uber е стъпила в 614 места по целия свят. Впечатляващи са и постиженията на Uber, чийто превози достигнага 5 милиарда миналата седмица.
Все пак, видимо е, че Lyft започва да наваксва и да скъсява дистанцията. "Ежедневно все повече шофьори и пътници избират Lyft и това се дължи на факта, че от ден първи се фокусирахме върху гостоприемство в обслужването във всичко, което правим", обяснява Цимер.