Магистрала “Струма” не свършва в нищото

Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството

Магистрала “Струма” не свършва в нищото

Снимка: БГНЕС

3785 ~ 2 мин. четене

Автомагистрала ,,Струма” не свършва в ,,нищото”. Така министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова коментира твърденията, че магистралата се е оказала без връзка с Гърция заради недоглеждане. 

”Магистралата си свършва така, както трябва да завършва магистрала. Ние просто правим разширение на участъка до граничния пункт, за да намалим ПТП-тата от една страна и когато имаме изчакване на тирове в опашка да има къде да бъдат отбити и да минават леките коли по-лесно,” обясни министър Павлова.

„Магистралата, в рамките на съществуващото трасе, по което се изгражда, се изгражда до определен километраж. От там нататък влиза в граничния пункт. Територията на граничния пункт не се управлява от пътната агенция, а от Гранична полиция, Министерство на финансите и ни делегира правото ние да ремонтираме и участъка за границата. За да минизираме критични ситуации, особено с тежкотоварните превозни средства, ние правим разширение, така че това е една допълнителна екстра, а не че магистралата, както днес прочетох, свършва в нищото. Това е категорично невярно", каза тя.

Често се случва, поради каквито и да било причини, да имаме изчакване на тирове в опашка, да има къде да бъдат отбити и да минават леките коли по-лесно. Така че магистралата не свършва в нищото, напротив, разширяваме достъпа до граничния пункт, за да облекчим трафика, отбеляза тя.

Вчера в. „Сега” писа, че последният участък от магистрала "Струма" не стига до Гърция, заради грешка в проектирането. Заради недоглеждане трафикът от магистралата ще се затапи, а има опасност и от катастрофи по опасното и натоварено трасе към Гърция. Това е така, защото след крайната си точка аутобанът "слиза" на двулентовия път Е-79 за 1.4 километра, докато стигне българо-гръцката граница при ГКПП Кулата-Промахон.

"За да не се образува тапа, организираме бързо проектиране и строителство на отсечката. Идеята е да се изгради трилентов път - 2 ленти да водят към пункта, една да е за влизащите в България", обясни пред в. "Сега" шефът на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Според него това ще осигури вливане на трафика в по-широкото обновено шосе и безпроблемно пътуване към Гърция.

Пътната агенция вече обяви обществената поръчка за разширяването на тези 1.4 км. Прогнозната стойност на изпълнението е 3.1 млн. лв. Критерият за оценка на офертите е икономически най-изгодната цена. Предложенията се събират до 22 юни, срокът за изпълнение е 40 дни - 10 за проектиране и 30 за строителството.

Строежът на 15-километровия участък от магистралата от Сандански към Кулата струва близо 70 млн. лв. Парите са по програма "Транспорт". 

Участъкът от 15 км между Сандански и Кулата се строи от гръцката фирма "Актор" и вече е сериозно забавен спрямо първоначалните планове. През есента на миналата година служебният кабинет беше на път да прекрати договора на строителя и да търси друга фирма за довършване на обекта. Впоследствие обаче правителството на Бойко Борисов прецени, че това ще коства много повече загубено време по процедура за нова обществена поръчка.

Подкрепи Economic.bg