Манолев: Дигитализацията ще подкрепи българския износ
Според зам.-министърът на икономиката темата не бива да бъде подценявана

Няма по-лесен и достъпен инструмент за подкрепа на българския експорт от дигитализирането на малките и средни предприятия и увеличаване на дела на електронната търговия. Това каза зам.-министърът на икономиката Александър Манолев по време на Дискусионен форум на тема: „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“.
Според него това може би не е толкова централна тема, колкото внедряването на иновации и модернизация на производството, но в никакъв случай не трябва да бъде подценявана. „Затова и Министерството на икономиката се стреми активно да си партнира с бизнеса и с глобалните лидери в сферата на информационните и комуникационни технологии“, каза Манолев.
Икономическият зам.-министър даде пример за съвместните обучения, организирани с Google, в рамките, на които са били обучени над 26 000 души в областта на цифровите умения. „Стартираме обучителна програма и с ebay, която ще е насочена към малките и средни предприятия, и стартъпите в България“, съобщи Александър Манолев.
Според представената от него статистика за последните 10 години чрез ОП „Конкурентоспособност“ и ОП „Иновации и конкурентоспособност“ са инвестирани над 1 млрд. евро в подкрепа на малките и средни предприятия. „Голяма част от тези средства са били именно за внедряване на иновации и технологични решения“, каза зам.-министър Манолев. Той обърна внимание и на предимствата, които страната ни има, като акцентира, че добавената стойност от сектора, обхващащ от компоненти до софтуерни продукти, възлиза на над 1.4 млрд. евро и нараства с 22% през 2016 г. Според Евростат около 65 хил. души работят ĸaтo специалисти в него, а всяка година над 4 хил. студенти се дипломират в такива специалности в българските висши учебни заведения.